2 437 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Rakhetstolerans på stödmur.
Har anlitat en firma som anlagt en stödmur i en slänt på vår tomt. Benders Megastone med tillhörande locksten på toppen har använts. När jag tittar på muren i "färdigt" skick så far lockstenen upp och ner som en orm. Lagt på en rätskiva på 3-4 m och pilhöjden går på sina håll upp mot 25 mm. Är detta ok? Tycker att det liknar kattskit!
Vad kan man kräva?
Vad kan man kräva?
Mer än det ska man kunna kräva.
Vi har byggt flera stödmurar med benders megamini och även en massa megaston.
Den vi byggde vid en gräs-slänt har vi grävt ca30cm och fyllt med berkross och lite stenmjöl över för lättare utjämning.
Efter 3år så skiljer det som mest 5mm om man lägger en rätskiva.
Men det är bara på ett ställe som det sjunkit 5mm och det är över en stenkista som granne lagt där en gång i tiden.
Så under jobbet är mycket viktigt när man bygger mur och det kanske har slarvats där.
Så om det skulle varit jag som betalat för jobbet så hade jag inte tagit att det skiljer mer är 5 till 8mm.
Fast det är bara min persoliga åsikt. Du får säkert fler svar.
Häls Niclas
Vi har byggt flera stödmurar med benders megamini och även en massa megaston.
Den vi byggde vid en gräs-slänt har vi grävt ca30cm och fyllt med berkross och lite stenmjöl över för lättare utjämning.
Efter 3år så skiljer det som mest 5mm om man lägger en rätskiva.
Men det är bara på ett ställe som det sjunkit 5mm och det är över en stenkista som granne lagt där en gång i tiden.
Så under jobbet är mycket viktigt när man bygger mur och det kanske har slarvats där.
Så om det skulle varit jag som betalat för jobbet så hade jag inte tagit att det skiljer mer är 5 till 8mm.
Fast det är bara min persoliga åsikt. Du får säkert fler svar.
Häls Niclas
Jag hade helt klart reklamerat det.
Har du redan reagerat på att det ser illa ut i dina ögon så kommer du att vara irriterad över det i stort sett varje gång du ser det annars. Men visst, som alltid beror det ju på vad man diskuterat vid beställningen av jobbet, men jag skulle inte acceptera det.
Har du redan reagerat på att det ser illa ut i dina ögon så kommer du att vara irriterad över det i stort sett varje gång du ser det annars. Men visst, som alltid beror det ju på vad man diskuterat vid beställningen av jobbet, men jag skulle inte acceptera det.
Klicka här för att svara