Deras hemsida verkar vara helpaj just nu, men när de lyckas få upp den igen så borde följande funka: https://www.taigatools.com/precision-rail-square-mafell-bosch.html

Annars finns ju vinkelanhåll från Mafell F-WA/Bosch FSN WAN, men där måste du ju ställa in vinkeln själv. Och jag tycker den bygger för långt på djupet.

Jag har vinkelanhållet, meeeeen jag är lite osäker på om denna typ av anhåll verkligen är bra. Det är så lite som ligger mot i vinkeln... Jag litar inte riktigt på dem för längre snitt. Motbevisa mig gärna!

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
S Svante Svenson skrev:
Deras hemsida verkar vara helpaj just nu, men när de lyckas få upp den igen så borde följande funka: [länk]

Annars finns ju vinkelanhåll från Mafell F-WA/Bosch FSN WAN, men där måste du ju ställa in vinkeln själv. Och jag tycker den bygger för långt på djupet.

Jag har vinkelanhållet, meeeeen jag är lite osäker på om denna typ av anhåll verkligen är bra. Det är så lite som ligger mot i vinkeln... Jag litar inte riktigt på dem för längre snitt. Motbevisa mig gärna!
Jag tycker FSN WAN är fantastiskt, håller dock med om att ställskruven ofta är i vägen. Vore fint med ett anhåll som bygger max 18 mm.
Men jag lägger mycket tid på att kontrollmäta att vinkeln inte ändrats (vilket den sällan gör) och jag törs inte lita på det utan att mäta. Därför jag vill ha ett med fast 90 grader.
För snitt längre än en meter brukar jag göra två markeringar och inte lita på vinkelanslaget enbart.

• Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
Taiga verkar lite skakigt, kanske svårt med lev även från dem.

Taiga-modellen verkar riktigt genomtänkt.
Har ett annat märke och kopierade "vingarna" som håller den plant mot skivan, skulle säga att det är en stor förbättring :)

Har glömt att skriva här men det blev en rail square från Benchdogs. Fantastisk produkt som jag använt mycket och verkligen kan rekommendera!

• Gilla
jonmo och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Har glömt att skriva här men det blev en rail square från Benchdogs. Fantastisk produkt som jag använt mycket och verkligen kan rekommendera!
tja, går i liknande tankar. Var beställde du den?

FredrikR FredrikR skrev:
[länk] ;)(y)
Ah sorry för min sega skalle! Tack snälla

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.