Hej! Bor i en villa byggd 1909. Har en braskamin, värms f ö upp med luftvärmepump. Bild på källaren enl nedan. Är inte helt säker på att det är blåbetong i källaren. Genomgått radonmätning sedan i höstas och nu uppmätt ett årsmedelvärde på 250 Beq/m^3. Undrar vart det kan tänkas komma ifrån och vad en ev radonsanering kan komma att kosta? Hur snabbt måste detta korrigeras?
tacksam för all info.
tacksam för all info.
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hallå,
Ska jag köpa ett hus som har 1540 Beq/m3
Ska jag köpa ett hus som har 1540 Beq/m3
Hej, Mikael,Mikael Byggkemisten skrev:
Stort tack för ditt svar. Huset är billigt. Jag har konsulterat två företag för att lösa problemet, men de svarar inte. Jag har ingen aning om kostnader men vill inte spendera 100 eller 150.000 på detta. Så jag tror att jag kommer att gå för ett annat hus...
Tack igen och ha en trevlig dag!
Alex
Bra beslut!A Alex Wagner skrev:Hej, Mikael,
Stort tack för ditt svar. Huset är billigt. Jag har konsulterat två företag för att lösa problemet, men de svarar inte. Jag har ingen aning om kostnader men vill inte spendera 100 eller 150.000 på detta. Så jag tror att jag kommer att gå för ett annat hus...
Tack igen och ha en trevlig dag!
Alex
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden