Hej
Har en fundering som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.
Jag har en radonduk som ligger mellan flisen och första lagret med cellplast är detta rätt eller fel? Hur blir det nu när det regnat massa innan betongen är på plats? Sugerr/klarar cellplasten vatten?
Grunden är uppbyggd med först radonduk, 100+100 cellplast sedan kommer kantelement.

Tanken om det var rätt eller fel kom efter första regnskurarna kom.

Väldigt tacksam för alla svar då jag e lite orolig att jag ska få göra om allt ;)
 
Cellplasten tål vatten suger inte åt sig några större mängder, frigoliten kan dock flyta upp om inte vattnet har möjlighet att ta sig ut någonstans när det når radonduken och det i så fall bildas en liten bassäng med vatten i botten.
 
Ok, men då kan jag låta det vara så som det är då?
Troligen pressas det ut på sidorna när betongen och armering kommer på.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.