Har haft Viasat tidigare men funderar på Boxer i samband med flytt nu i januari. Har dock använt radiokanalerna via Viasat en hel del och underar om det finns några radiokanaler via Boxer? Har letat på Boxer men hittar ingen info om detta där.

Vad jag vet så sitter inte Boxer och försöker konkurera ut DAB systemet eller det vanliga FM nätet.

Hej,

Boxer (Terracom) använder inte möjligheten att sända radio i det marksända digitala nätet.

Däremot har de blivit ombedde snällt, men bestämmt, att undersöka detta från politiskt håll nu iom att DAB experimentet inte fick någon go att bygga ut. Så framtiden får utvisa ...

Precis...nyligen skrotade dom väl DAB-projektet...

Har jag förstått saken rätt är det inte aktuellt med radio via Boxer. Och tur är det eftersom de då skulle stänga ner de vanliga sändningarna (skulle de sända med bägge teknikerna vore det dock suveränt).

Har nyss bytt från Canal Digital till Boxer. Mitt råd är ha kvar Viasat om du har möjlighet. Jag tycker boxern har väldigt begränsatt utbud, när man är van vid att kunna välja och vraka bland kanalerna (TV-kanaler alltså).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.