jag ska köpa radiatorer till min ovanvåning och vvsaren sa att jag skulle beställa radiatorer tp21 när jag letar på nätet så hittar jag även radiatorer med beteckningen C21. Jag har förstått att det är två olika modeller av element jag titta på men vad är skillnaden?

Element Purmo Compact C21
eller
TP21 Thermopanel V4
 
Redigerat:
Johhhan
Thermopanel V4 har ett integrerat ventilarrangemang. Compact ska däremot kompletteras med någon extern flödesreglering, t.ex. ett koppel med ventil.
 
  • Gilla
Bjerke88
  • Laddar…
Johhhan Johhhan skrev:
Thermopanel V4 har ett integrerat ventilarrangemang. Compact ska däremot kompletteras med någon extern flödesreglering, t.ex. ett koppel med ventil.
Okej, så skillnaden blir ett synligt rör längs med ena sidan?
 

Bästa svaret

Johhhan
Ja, det kan man säga. Radiatorkopplet med ventil, mellanrör och fördelare blir synligt med C21.
Radiatoranslutning med ventil, mellanrör och fördelare på neutral bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men det gäller inte Ventil Compact M, t.ex. CVM21, som har mittkoppling och inbyggt ventilarrangemang:
Radiator med synligt kopplet och ventil samt mittkoppling och inbyggt ventilarrangemang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bjerke88
  • Laddar…
Med koppel går det att stänga av radiatorn i fall man i fram tid vill byta eller plocka bort för att måla bakom. Med TP måste man tömma systemet om inte avstängnings ventiler ingår i priset.
 
Krilleman
TP går att koppla med lösa ventiler som passar direkt på M22 gängan om så önskas för att uppnå samma funktion med avstängning.

RSK: 6606019

10503198.jpg
 
Krilleman Krilleman skrev:
TP går att koppla med lösa ventiler som passar direkt på M22 gängan om så önskas för att uppnå samma funktion med avstängning.

RSK: 6606019

[bild]
Till TS, om du vill ha TP med avstängningar i bilden så vara tydligt med VVSaren att du vill ha om han lämna pris.
 
  • Gilla
Bjerke88
  • Laddar…
L lostinsweden skrev:
Till TS, om du vill ha TP med avstängningar i bilden så vara tydligt med VVSaren att du vill ha om han lämna pris.
Ser ingen jättepoäng med avstängning. Kommer bli tp utan avstängning och montering på löpande räkning.
 
Bjerke88 Bjerke88 skrev:
Ser ingen jättepoäng med avstängning. Kommer bli tp utan avstängning och montering på löpande räkning.
Det är alltid bra med avstängningar.
 
Krilleman
Jag har inte satt avstängningar på enskilda radiatorer (V4) i villan. Men däremot så satte jag gruppventiler så det går att sektionera bort vissa sektioner.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.