Hallå.

Är det någon som har erfarenhet av dom här radiatorerna (av märket korad, kolla länken) som säljs på kotly.com? Erfarenheter både i fråga om själva radiatorn och av att handla på kotly.com är intressant. Vet inte om raddarna är jämförbara med Purmo:s kompaktradiatorer men de verkar snarlika med dem med den lilla skillnaden att priset i princip är 1/3:rolleyes:... Sen borde de väl gå att koppla ihop med ett koppel från Danfoss?

http://kotly.com/index.php/cPath/18_106_19_22

Japp,
Jag köpte 6st (0.6x1m) Korad radiatorer samt väggfästen till mitt förra hus.
De såg ut som och fungerade precis lika bra som andra kompaktradiatorer jag köpt genom svenska försäljare.
Jag använde koppel från Danfoss.
Jag upplevde inga problem med att handla från Kotly.

Jag tänkte beställa 2 radiatorer från Kotly.com men efter ordern fick jag veta att frakten på deras sida inte alls stämde utan det skulle kosta 1700 i frakt (två radiatorer kostade endast 1400) så då var det inte längre intressant.

I mitt fall så skulle det (med den frakt du uppger) ändå bli flera tusen kr billigare så det får nog bli kotly.

Jag övervägde starkt att beställa från kotly.com, men efter lite prisjämförelser så beställde jag mina från www.vvsochbad.se av märket Altech (Dahl är grossisten för dessa)
Blev förstås aningen dyrare, men inte farligt. Frakten var bara 295kr!!! För 11 radiatorer på totalt 414kg. Totalt hade jag bara sparat strax under 4000kr att ta från kotly.

Tyckte de kändes säkrare i och med att man beställer från svenskt bolag så är det enklare vid eventuella fraktskador osv osv.

Men beställer du från kotly så glöm inte att beställa väggfästen då dessa inte följer med an nån anledning.

Om jag inte missminner mig så har Ahlsell Korad i sitt sortiment.

Raddar beställda. Det blev Altech från vvsochbad.se. Riktigt bra priser! Tack för tipset eritor:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.