Byggahus.se
Bild 1 och 2 visar det som idag sitter i tvättstugan. Får aldrig samma höga temp till den som till de övriga i huset. Får dock värme i hela panelen så cirkulation finns.

Bild 3 visar ett ngt nyare som jag har ett extra ex liggande av.

Kan den ngt tjockare modellen (mer vatten?) göra någon skillnad eller ska jag istället inrikta mig på att byta radiatorventil/insats och tro att problemet sitter där?
Vit radiator med termostatventil i en tvättstuga, kopplad till kopparrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Översikt över en radiator i en tvättstuga, synlig cirkulation men lägre temperatur jämfört med andra element i huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vit radiator i en tvättstuga med synliga rörkopplingar och termostatventil, diskusserande värmecirkulation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om hela panelen i tvättstugan är lika varm kanske den är felkopplad ifram-retur. Ska vara varm upptill sedan avtagande neråt och sval längst ner.
 
john68 john68 skrev:
Bild 1 och 2 visar det som idag sitter i tvättstugan. Får aldrig samma höga temp till den som till de övriga i huset. Får dock värme i hela panelen så cirkulation finns.

Bild 3 visar ett ngt nyare som jag har ett extra ex liggande av.

Kan den ngt tjockare modellen (mer vatten?) göra någon skillnad eller ska jag istället inrikta mig på att byta radiatorventil/insats och tro att problemet sitter där?
[bild]
[bild]
[bild]
Börja med att ta bort termostaten och motionera ventilen till och börja med. Om den kärvar så stryper den flödet.
 
T Tompafix skrev:
Börja med att ta bort termostaten och motionera ventilen till och börja med. Om den kärvar så stryper den flödet.
Det är gjort förra vintern och då kom det iaf igång men kanske man ska vara ihärdigare?
 
john68 john68 skrev:
Det är gjort förra vintern och då kom det iaf igång men kanske man ska vara ihärdigare?
Ja om det kom igång med lite motion skulle jag börja där. Annars är det bara att byta packboxen. Betydligt enklare än att byta hela elementen.
 
  • Gilla
john68
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.