Hej,
Elementet är kallt nertill, men varmt närmast inlopp och utlopp.
Går detta att fixa? Kolla bilderna på termostaten. Har tagit bort termostaten och motionerat piggen.
https://www.pixeltopic.com/image/byrcwpzzqegwytr/
https://www.pixeltopic.com/image/fqljisqlcbjdsei/
https://www.pixeltopic.com/image/zlmnicgkdyevufq/
Elementet är kallt nertill, men varmt närmast inlopp och utlopp.
Går detta att fixa? Kolla bilderna på termostaten. Har tagit bort termostaten och motionerat piggen.
https://www.pixeltopic.com/image/byrcwpzzqegwytr/
https://www.pixeltopic.com/image/fqljisqlcbjdsei/
https://www.pixeltopic.com/image/zlmnicgkdyevufq/
Ladda upp bilderna direkt till forumet istället för till någon tredjepartssite, då ser man bilderna direkt istället för att klicka på länkar.
Tippar på att det är piggen innanför termostaten som kärvar.
Ta bort själva termostatvredet
Tryck flera ggr på piggen, den ska fjädra ut av sig själv.
Tippar på att det är piggen innanför termostaten som kärvar.
Ta bort själva termostatvredet
Tryck flera ggr på piggen, den ska fjädra ut av sig själv.
Provade att göra det men fick inte till uppladdningen, blev något fel. Ska testa igen.Demmpa skrev:
Har provat att motionerat och den kommer ut varje gång. Det är jättevarmt vid inloppet och utloppet på elementet men blir kallare desto längre man känner åt höger och neråt..
Bara för att utesluta alla dumheter - av bilderna att döma verkar det som om det lägre horisontella röret som kommer ut ur väggen ska vara tillopp och det övre är retur - du är säker på att det är så också?
Det är inte så att någon råkat koppla in radiatorn baklänges? Varmvattnet ska komma in i radiatorn överst och ledas ut i botten. Gör man tvärt om får man precis som du beskriver en ojämn värme i elementet. Det varma vattnet kommer då in i botten, letar sig in en bit mot mitten och stiger snabbt upp till ytan där det sugs ut. Högerkanten förblir kall.
Kan du känna när elementet precis satts ingång vilket rör som blir varmt först, och därmed avgöra vilket håll värmen kommer ifrån?
Kan du känna när elementet precis satts ingång vilket rör som blir varmt först, och därmed avgöra vilket håll värmen kommer ifrån?
Har luftat flera gånger och det kommer ingen luft bara vatten.
Stämmer, undre röret är tilopp och den övre retur. Provade att mäta med ir termoteter och det ungefär samma temp i båda rören. Satte en bit silvertejp och mätte på det.
Det är enrörssystem i detta hus. Har installerat en bvp nyss.
Men provade lufta elementet i garaget, kommer ingen luft men kommer skummande/vitt vatten massor sen efter en stund blir vattnet rent. Vad innebär detta??
Stämmer, undre röret är tilopp och den övre retur. Provade att mäta med ir termoteter och det ungefär samma temp i båda rören. Satte en bit silvertejp och mätte på det.
Det är enrörssystem i detta hus. Har installerat en bvp nyss.
Men provade lufta elementet i garaget, kommer ingen luft men kommer skummande/vitt vatten massor sen efter en stund blir vattnet rent. Vad innebär detta??
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara


