Hej, tog bort gamla radiatorn för ett tag sen och ska nu montera ny.

Överkanten på värmerören (järn) som kommer upp ur golvet diffar nån mm. Det har funkat tidigare. Nu vill jag flytta ut anslutn m h a excenterkopplingar 15 resp 26 mm för att passa nya radiatorn 81 från vägg och S40. Men dessa kopplingar visade sig ha olika höjd så nu blev diffen på överkant anslutning ca 3 mm.

Funkar det att ansluta radiatorn, blir det tätt? Vilken är toleransen?

Och ska det in nån packning i kopplingarna?
 
Krilleman
Jag förstår inte riktigt hur du menar, men vanliga M22 excenterkopplingar tätar koniskt. Får du gängan att ta så är det bara att dra åt den. Alltså ingen lös packning som behövs.
 
Tack för svar! Ok, bara gängen går på och kan åtdragas på det enskilda röret så blir det alltså bra och tätt
Trodde något skulle mötas och täta innanför muttern
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.