Hej, tog bort gamla radiatorn för ett tag sen och ska nu montera ny.
Överkanten på värmerören (järn) som kommer upp ur golvet diffar nån mm. Det har funkat tidigare. Nu vill jag flytta ut anslutn m h a excenterkopplingar 15 resp 26 mm för att passa nya radiatorn 81 från vägg och S40. Men dessa kopplingar visade sig ha olika höjd så nu blev diffen på överkant anslutning ca 3 mm.
Funkar det att ansluta radiatorn, blir det tätt? Vilken är toleransen?
Och ska det in nån packning i kopplingarna?