Bezt skrev:
Detta blir klart bättre, nu saknas det bara att moderatorerna startar en tråd i feedback när de bannar en etablerad användare med information om varför och sen låser den tråden så ingen diskussion uppstår.

Själv orkar jag inte PMa om sådana saker men det gnager lite i bakhuvudet varför en del blivit bannade.
Det är exakt den jag grubblade över i ngn vecka. Men vågade inte ställa frågan. Man får så lätt varningar här. Med just raderade inlägg, samt Ditt förslag, kommer man iaf att känna sig mer rätt behandlat.
Och då gäller det inte enbart mig!
 
Nimajneb skrev:
Hur många inlägg finns det på BH??

1 233 979 st står det på 1a forumsidan

Men om jag hoovrar över det deletade inlägget ovan så står det
1 253 788 st
Du kan räkna? ;)
 
Per Eskilsson skrev:
Jag håller med dig men inläggets nummer till höger (#11) är inget annat än numret i tråden. Inlägget har också ett "riktigt nummer" men det syns bara när man går med musen över den grå raden på ett raderat inlägg.
Då är den problematiken avklarat.

kamilenski.
 
kamilenski skrev:
Det är exakt den jag grubblade över i ngn vecka. Men vågade inte ställa frågan. Man får så lätt varningar här. Med just raderade inlägg, samt Ditt förslag, kommer man iaf att känna sig mer rätt behandlat.
Och då gäller det inte enbart mig!
Om du får ett inlägg borttaget så får du väl normalt sett ett PM ang. detta.
 
FredrikR skrev:
Om du får ett inlägg borttaget så får du väl normalt sett ett PM ang. detta.
Mina inlägg brukar inte bli raderade. Däremot brukar jag få varningar...
 
kamilenski skrev:
Mina inlägg brukar inte bli raderade. Däremot brukar jag få varningar...
:)
Jag har fått PM ang. de inlägg som jag fått raderade.
 
Det verkar att det händer en hel del här till det bättre :)
 
Hemmakatten
Tycker det inte finns någon som helst anledning att skriva ett förklarande inlägg varför man raderat ett viss inlägg eller tråd. Det blir bara förvirrande, det är enbart ett fåtal som har sett det ursprungliga inlägget, medlemmen i fråga har väl fått ett PM, och resten av medlemmarna blir bara förvirrade, undrande och nyfikna när det står att ett inlägg raderats.

Gör mer skada än nytta att ha sådana "förklaringar".
 
Hemmakatten skrev:
Tycker det inte finns någon som helst anledning att skriva ett förklarande inlägg varför man raderat ett viss inlägg eller tråd. Det blir bara förvirrande, det är enbart ett fåtal som har sett det ursprungliga inlägget, medlemmen i fråga har väl fått ett PM, och resten av medlemmarna blir bara förvirrade, undrande och nyfikna när det står att ett inlägg raderats.

Gör mer skada än nytta att ha sådana "förklaringar".
Det är väl främst i en lång diskusion med två personer som det kan vara bra att ha. Om den ena personens inlägg försvinner helt så ser ju tråden ganska så uppfuckad ut. Då ser det ut som att en person pratar med ett spöke.

//Patrik
 
Så kan det bli ibland.

Ett typexempel är när en "nöjd" kund propagerar väldigt hårt för en webbutik i en tråd.
När det sen visar sig att det är butiksägaren själv som låtsas vara nöjd kund hos sig själv så tar vi ju bort de falska inläggen.
Det gör man oftast via en samlad lista över de inlägg en medlem har gjort och då kan resultatet bli just sådanna där skumma monologer.
Ser ni en sådann så snälla skicka ett pm eller rapportera tråden så fixar vi till den
 
Den som raderar kan ha krysslista.
Raderat pga:
1. egen begäran
2. ovårdat språk
3. emot forumets regler
4. för att jag kan ;)

Ytterligare uppreppning leder till en varning.
Flera varningar till avstängning i 7 dagar till 1 månad.

/// jag anser att bara mördare ska bannas för livstid. Eller inte? Efter en avstängning ska personen ges möjlighet att bättra sig. Funkar inte det = halshuggning...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.