Hej,

Jag har köpt ett hus byggt -69 med badrum i original. Kvinnan som vi köpte det av bodde här ensam och köpte huset när det var nytt.

Badrummet är mint condition i sin helhet. Inte en spricka i kaklet och med bevarad askkopp vid toan. Jag vill helst inte renovera det i onödan. Mycket annat jag hellre renoverar och med små barn lever jag helst inte utan badrum i fem veckor.

Nu har det börjat läcka i duschen bredvid golvbrunnen ner i krypgrunden. Jag behöver egentligen inte duschen för att det finns ett badkar också, men det är såklart skönt med dusch att komplettera med. Från badkaret går det ett rör genom golvet som mynnar i duschens golvbrunn. När vi slutar duscha så läcker det inte längre ner i golvbrunnen.

Nu till frågan, kan man rädda duschen på något sätt utan att renovera hela badrummet? Helst inte duschkabin heller. Kanske sätta in plastmatta som man limmar hela vägen ner i befintlig golvbrunn? Jag är novis och öppen för alla idéer.
 
Patrik440
Bilder!!

/P
 
Patrik440 Patrik440 skrev:
Bilder!!

/P
Vad vill du se?
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
C Cpunk skrev:
När vi slutar duscha så läcker det inte längre ner i krypgrunden.
.
Nu blev det rätt.
 
C Cpunk skrev:
Vad vill du se?
Askkoppen!
 
  • Gilla
Karlia och 1 till
  • Laddar…
1 plus på askkopp)
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
C Cpunk skrev:
Vad vill du se?
Hela badrummet.

:)

/ P
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Finns det någon där ute som har någon idé om det är möjligt att göra vad jag föreslår och inte bara vill se bilder? :)
 
I InsidersUnited skrev:
1 plus på askkopp)
askoppen har jag skruvat ner. Den var i glas och hade blivit ett lätt byte för tvååringen.
 
BirgitS
Om du menar att du har stått och duschat direkt på golvet så var det väldigt ovanligt att badrum 1969 byggdes på ett sånt sätt att det skulle gå. Det vanliga då var att man antingen duschade av sig försiktigt i badkaret eller hade duschkabin.

Man kan inte få det tätt mellan en plastmatta och en golvbrunn från 60-talet.
 
Är det en gjutjärnsgolvbrunn?
 
prototypen prototypen skrev:
Är det en gjutjärnsgolvbrunn?
Ja
 
BirgitS BirgitS skrev:
Om du menar att du har stått och duschat direkt på golvet så var det väldigt ovanligt att badrum 1969 byggdes på ett sånt sätt att det skulle gå. Det vanliga då var att man antingen duschade av sig försiktigt i badkaret eller hade duschkabin.

Man kan inte få det tätt mellan en plastmatta och en golvbrunn från 60-talet.
Här är det byggt så. Som en duschhörna med tre väggar direkt på golvet med golvbrunn.
 
BirgitS
Okej, tätskiktet är väl slut sen länge i så fall.
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Ja absolut. Frågan är väl om man kan sätta på en plastmatta i bara duschutrymmet hela vägen ner i golvbrunnen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.