Har idag familjepaketet från Canaldigital men har inventerat vilka kanaler vi ofta tittar på och det är egentligen bara dessa vi verkligen inte vill vara utan:

TV1, TV2, Kunskapskanalen, TV4 Film, Paramount Network, VH1, VH1 classic, CNN, BBC News och DW (och av dessa skulle nog andra filmkanaler kunna ersätta TV4 Film och Paramount Network är mest för "The Daily Show" som vi ser dagligen och inte vill vara utan):

Min fråga är om det finns någon annan distributör än CD som har dessa man kan jämföra pris med (helst skulle vi vilja gå helt IP baserat och slippa parabol/box - har Telias Öppen Fiber med Bahnhof som ISP)? När jag har kikat lite själv tidigare verkade ingen annan ha VH1 & VH1 classic som vissa familjemedlemmar verkligen gillar skarpt....

Några tips?

Redigerat:
BirgitS
Sappa har båda VH1-kanalerna men jag kan inte se att de har någon kanal som heter DW.
https://sappa.se/tv/alla-kanaler
Med Sappa kan man välja att få bara några få favoritkanaler för att hålla nere priset. Sen om du kan få TV från dem vet ju inte jag.

harry73
Jag kunde utan större problem förhandla ner priset till strax under 200kr/månad.
Därmed är Canal Digital absolut det billigaste alternativ som finns.

BirgitS BirgitS skrev:
Sappa har båda VH1-kanalerna men jag kan inte se att de har någon kanal som heter DW.
[länk]
Med Sappa kan man välja att få bara några få favoritkanaler för att hålla nere priset. Sen om du kan få TV från dem vet ju inte jag.

Tack för förslaget skall kika på det.

DW är den Tyska kanalen Deutsche Welle.

Vad gäller Sappa kräver det något annat än en Ethernet kabel (kopplad till min router) eller måste man ha bredband från Sappa också eller använda deras router?

Redigerat:
harry73 harry73 skrev:
Jag kunde utan större problem förhandla ner priset till strax under 200kr/månad.
Därmed är Canal Digital absolut det billigaste alternativ som finns.
Så vad är dina förhandlingstips - helt enkelt hota säga upp eller hur argumenterade du med dem?

harry73
Säga att du inte tittar på aĺla kanaler och att du öht funderar över att byta helt till netflix och playtjänster. Men att du gärna avvaktar lite.
Sedan kan du berätta att du fick ett erbjudande från viasat för ca 200kr, men med lite mindre kanaler men + viasat play.

Men att du helst stannar kvar hos canal digital.

I för sig var allt sant i mitt fall, men det var inget problem alls att matcha viasats erbjudande.

harry73 harry73 skrev:
Säga att du inte tittar på aĺla kanaler och att du öht funderar över att byta helt till netflix och playtjänster. Men att du gärna avvaktar lite.
Sedan kan du berätta att du fick ett erbjudande från viasat för ca 200kr, men med lite mindre kanaler men + viasat play.

Men att du helst stannar kvar hos canal digital.

I för sig var allt sant i mitt fall, men det var inget problem alls att matcha viasats erbjudande.
Jag har CD via satellit är det det du har "fått rabatten på" ?
Med vänlig hälsning
/B

BirgitS
Amatörsnickaren Amatörsnickaren skrev:
Tack för förslaget skall kika på det.

DW är den Tyska kanalen Deutsche Welle.

Vad gäller Sappa kräver det något annat än en Ethernet kabel (kopplad till min router) eller måste man ha bredband från Sappa också eller använda deras router?
Jag har inte Sappa men det går att få som tillägg till vår BRF:s avtal om bredband med ett annat företag än Sappa och jag tror man behöver en tjänstefördelare från bredbandsleverantören.

harry73
Bono_R Bono_R skrev:
Jag har CD via satellit är det det du har "fått rabatten på" ?
Med vänlig hälsning
/B
Ja, så är det

harry73 harry73 skrev:
Ja, så är det
Tackar
Då blir det ett telefonsamtal inom närtid
/B

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.