Kan verkligen inte bestämma mig.

köpa en gcm 305 254d eller en gcm 18v 216 alt 254 och via PRO deals få batteri på köpet.

Hur hade ni tänkt??
 
Det beror på om jag har behov av att vara mobil och flytta sågen mycket.

Då hade jag valt en mindre batterisåg.

Om jag däremot skulle installera en kap i mitt snickeri, som ska stå där länge, då hade jag lätt valt en större som drivs med sladd.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
F Fixarjon skrev:
Kan verkligen inte bestämma mig.

köpa en gcm 305 254d eller en gcm 18v 216 alt 254 och via PRO deals få batteri på köpet.

Hur hade ni tänkt??
Om Du bestämt Dig för den större GCM305-254D fanns det fortfarande 7 st för 5495:- på Bauhaus Bäckebol Göteborg reapall i söndags. Jag köpte min min några dagar tidigare. En rejäl men tung såg på 20kg
 
Det är faktiskt precis den och där jag tänkt shoppa, blir nog nätdrivet. Vikt är ofta en bra sak! 😊 med hjul på sågbordet går det ganska smidigt!
 
nanowire nanowire skrev:
[länk] plus [länk]

Och sedan ett batteri på deal
Har cirkelsåg och sänksåg med skena dessa ersätter ej en kap o ger anser jag 😊 men skulle jag enbart få ha ett verktyg hade det blivit en sådan 😊
 
F Fixarjon skrev:
Har cirkelsåg och sänksåg med skena dessa ersätter ej en kap o ger anser jag 😊 men skulle jag enbart få ha ett verktyg hade det blivit en sådan 😊
Ok, du har redan en cirkelsåg med återfjädrande kapskena 👌🏻
 
  • Haha
Pysslarn
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Om Du bestämt Dig för den större GCM305-254D fanns det fortfarande 7 st för 5495:- på Bauhaus Bäckebol Göteborg reapall i söndags. Jag köpte min min några dagar tidigare. En rejäl men tung såg på 20kg
Köpt sågen, ser otroligt fin ut och väldigt stor skillnad mot min tidigare såg. En fråga, tycker att när man släpper så avger sågen ett litet pys, upplever du samma sak? Inte haft en såg innan med denna power så kanske är fullt normalt
 
F Fixarjon skrev:
Köpt sågen, ser otroligt fin ut och väldigt stor skillnad mot min tidigare såg. En fråga, tycker att när man släpper så avger sågen ett litet pys, upplever du samma sak? Inte haft en såg innan med denna power så kanske är fullt normalt
Jag är i Finland just nu så kan prova när jag är hemma igen. Det enda jag tänkte på när jag körde igång den var mjukstarten jämfört med mina äldre sågar utan.
 
P poba53 skrev:
Jag är i Finland just nu så kan prova när jag är hemma igen. Det enda jag tänkte på när jag körde igång den var mjukstarten jämfört med mina äldre sågar utan.
Tillbaks från Finland och spelade in start och stoppljudet på min Bosch GCM305-254D. Det som hörs på min är normalt för en såg med aktiv mjukstart och bromsfunktion. Inbromsningen påminner om en gammal Saab turbo med wastegate. Tänkte köpa ett par fästbyglar extra för denna såg till mina GTA sågbord men priset avskräckte så det blev ett nytt bord så jag kan migrera en äldre GCM8S komplett med bord till en dotter med kommande altanbygge i sommar. Jag fick också chansen att prova mina 8-set av torx och hex T-nycklar från Lidl i Helsingfors. Seten är värda 6 Euro per ask. Jag var i ett annat ärende på Bauhaus Bäckebol Göteborg idag och såg att det fortfarande fanns 6 sågar kvar på reapallen för 5495:-. En fyndpris.

Bosch kap- och gersåg GCM305-254D på ett sågbord utomhus framför en gul vägg med ett par hörselskydd på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Stort tack!
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.