O Oskpet skrev:
Stort tack för engagemanget i tråden! Riktigt roligt att det finns så många med kunskap som vill dela med sig.

EON har svarat redan (de var också snabba) och visat på kartan vart anslutningspunkten finns.
Jag ställde en fråga till angående hur de mätte (fågelvägen eller ej) samt om nuvarande markägare kan göra så att processen försenad eller på något vis försvåras.
Hej, fick du svar på om de möter fågelvägen eller på annat sätt?
 
Jag tror att alla nätbolag följer den "standard" som man har kommit överens om.
Det vill säga fågelvägen till närmaste punkt där man tekniskt sett kan ansluta sig till lågspänningsnät.
 
K krumbukt skrev:
Hej, fick du svar på om de möter fågelvägen eller på annat sätt?
Jag hade telefonkontakt med dom och är inte helt säker på svaret jag fick men jag vill iaf minnas att vi pratade om fågelvägen med reservation för att terrängen kanske gjorde att det kunde bli lite annorlunda någonstans.

Har för övrigt hittat en stuga nu MED el så till slut löste det sig för oss :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.