Hej alla
Hoppas ni mår bra i sommarvärmen. Vi behöver ert stöd då vi har en eluttag/dosa mitt i kaklet i badrummet som har kablar med ström till tvättmaskin etc. Vi har köpt en större Svedbergs spegel (som går ut lite från väggen) som eventuellt innebär att dosan måste flyttas eller utbytas till ett annat alternativ(?) - vad har ni för tips?
Mvh Alisa
Hoppas ni mår bra i sommarvärmen. Vi behöver ert stöd då vi har en eluttag/dosa mitt i kaklet i badrummet som har kablar med ström till tvättmaskin etc. Vi har köpt en större Svedbergs spegel (som går ut lite från väggen) som eventuellt innebär att dosan måste flyttas eller utbytas till ett annat alternativ(?) - vad har ni för tips?
Mvh Alisa
Ni borde mätt innan om spegeln fick plats. Håller med tidigare skribent. Visst går det att fixa men betydlígt billigare att byta ut spegeln
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Finns iofs även möjligheter att plocka bort kopplingsdosan, dra en tunnare kabelkanal från detta ställe och dra bakom den större spegeln till en ny dosa på lämpligare ställe. Obetänksamt ställe att placera denna kopplingsdosa på, mitt på väggen som det verkar.
Medlem
· Blekinge
· 12 222 inlägg
Såga ut bakstycket på spegelskåpet så att dosan får plats.
Byt till ett näslock. Kan få plats om spegeln "går ut lite från väggen".Tsaritsa skrev:
Hej alla
Mvh Alisa
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Det har troligen med avstånd till duschen, samt var det går att placera en tvättmaskin och eventuell torktumlare.H Harald Blåtumme skrev:
Troligen kan man i det aktuella utrymmet välja mellan badkar eller tvättmaskin+dusch, då hamnar anslutningsdosan oftast där den sitter hos TS.
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Mjo, så kan man ju göra om budgeten är obegränsad. Ett annat alternativ kan vara bara låta existerande lösning få vara kvar tills nästa större badrumsrenovering, om det nu verkligen skulle visa sig ogörligt enligt koscher installationsstandard.J Jontha skrev:
Tror nog detta kan lösas men ingen av oss som sett denna tråd har hela bilden klar, med litet fler bilder kan nog vettiga lösningar uppenbara sig. Inte minst bilder på vad det är för spegel som TS hade tänkt sig, dimensioner etc.
Är som med de flesta trådar med liknande frågeställning. Inga detaljer, blir då en massa gissningar.
Hade varit bra med en bättre översiktsbild av badrummet samt exakta mått på produkten och eventuellt en länk till produkten.
Hade varit bra med en bättre översiktsbild av badrummet samt exakta mått på produkten och eventuellt en länk till produkten.