37 649 läst ·
18 svar
38k läst
18 svar
Råd angående lyfta hus önskas
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 97 inlägg
Vilket suveränt inlägg. Riktigt bra tips som jag kommer ta med mig till sommaren när det är dags för mig att ta mig an min ladugård som har samma bekymmer fast lite värre. Jag har även ett trägolv som ställer till det hela lite. Men det ska säkert lösa sig. Dessa gamla byggnader är riktigt bra att ha på sin gård tycker jag, så jag vill gärna fixa till dem så att de håller sig länge till.
Stort tack för bilder och text, peppande för mig som står inför liknande projekt nu i sommar.
En fundering. Jag fick rådet att hälla singel runt plinten. Detta nämns inget här. Täckte ni hålet med jord igen?
Nyfiken på om singlet skulle ligga i botten eller om man skulle fylla hela vägen upp. Känns ju som om plinten får lättare att råka röra på sig om det är singel istället för jord men samtidigt lät det vettigt också för att undgå frosten.
En fundering. Jag fick rådet att hälla singel runt plinten. Detta nämns inget här. Täckte ni hålet med jord igen?
Nyfiken på om singlet skulle ligga i botten eller om man skulle fylla hela vägen upp. Känns ju som om plinten får lättare att råka röra på sig om det är singel istället för jord men samtidigt lät det vettigt också för att undgå frosten.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden