Hej,

Jag planerar att renovera ett badrum med snedtak på 10 m2. Idag sitter det våtrumstapet och plastmatta från 80-talet som ska bort. Ingenting ska flyttas, toalett, dusch och vask ska vara på samma plats men bytas ut. Det ska läggas klinkers på golvet, installera spotlights i taket och förbereda för tvättmaskin. Duschen ska kaklas (upp längs snedtaket tror jag) och det ska sättas upp en duschvägg och installeras ett badkar. Bara "dusch-hålan" ska kaklas, resten ska målas med våtrumsfärg. Rören är idag utanför väggen, de ska sättas bakom. Ingen golvvärme ska installeras. Ungefär hur mycket skulle ett sådant arbete kosta?? Det är min första renovering, så jag vill gärna veta vad ni mer erfarna tror ang prisbild mm (väntar på offerter just nu). Lägger med några bilder, samt några inspirationsbilder.

Tack för hjälpen på förhand :))

• Gammalt badrum med snedtak, våtrumstapet och plastmatta, äldre duschhörna och handfat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett badrum med våtrumstapet och duschhörna under snedtak, före renovering.
    Skapa konto
  • Renoverat badrum med snedtak, glasduschvägg, kaklade väggar och grå klinkergolv.
    Skapa konto
  • Modernt badrum med snedtak, grå klinkergolv, kaklade väggar, glasdusch och handdukar på väggkrokar.
    Skapa konto
Det är ju lite svårt säga, men generellt verkar det ligga någonstans mellan 15-30 000 per m2. Om man tar in hantverkare för jobbet. Ett badrum kan ju kosta hur mycket som helst beroende på vilka material man väljer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.