Har ett dubbel garage 50-60 kvadrat som jag funderar på med ventilation.
Har 2st ventilationsgaller i portarna och en luftvärmepump (Se bild)
Men behöver ju någonstans där luften tar sig ut, så tänkte sätta en paxfläkt (https://www.bauhaus.se/fresh-kanalflakt-viaduct-100-s) på motsatt sida av samma vägg med luftvärmepumpen men vet inte riktigt hur jag räknar ut hur mycket luft som den behöver trycka ut?
Räcker denna pax eller ska jag satsa på något kraftigare?
Är inget proffs på paint men tror ni förstår bilden
Har 2st ventilationsgaller i portarna och en luftvärmepump (Se bild)
Men behöver ju någonstans där luften tar sig ut, så tänkte sätta en paxfläkt (https://www.bauhaus.se/fresh-kanalflakt-viaduct-100-s) på motsatt sida av samma vägg med luftvärmepumpen men vet inte riktigt hur jag räknar ut hur mycket luft som den behöver trycka ut?
Räcker denna pax eller ska jag satsa på något kraftigare?
Är inget proffs på paint men tror ni förstår bilden
Produkter som diskuteras: "fresh 100"
Väggventil F100 Thermo Fresh
Termostatreglerad ventil
535 kr inkl moms
Läs mer
I de allra flesta garage sitter det en eller två ventiler vid golvet och sedan i motstående Hörn lika många ventiler lite högre upp på väggen. Använder man garaget för att parkera bilen kan det innebära en del Frukt problematik höst- och vinterperioden och en liten paxfläkt kan behövas. Har du problem idag?
Okej!N NoOne2k skrev:I de allra flesta garage sitter det en eller två ventiler vid golvet och sedan i motstående Hörn lika många ventiler lite högre upp på väggen. Använder man garaget för att parkera bilen kan det innebära en del Frukt problematik höst- och vinterperioden och en liten paxfläkt kan behövas. Har du problem idag?
Vi har precis flyttat in, så inte märkt av något hittils mest att jag vill förebygga nu då jag ser att det inte finns några mer ventiler eller fläktar förutom det jag nämnt så vill helst få upp något mer (Om det behövs) innan det blir blött och jäkligt.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
Ett garage som man för det mesta bara parkerar bilar och förvarar annat i behöver egentligen ingen ventilation, det den behöver är att bli av med fukten och istället för att ventilera ut dyr varmluft så är en luftavfuktare en god investering.
Helt utan ventilation kanske inte är den bästa idéen men ett garage som spenderar mest tid utan människor i sig behöver inte mycket.
Helt utan ventilation kanske inte är den bästa idéen men ett garage som spenderar mest tid utan människor i sig behöver inte mycket.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
