14 457 läst ·
13 svar
14k läst
13 svar
Rabatt som privatperson hos Beijer?
Är det bara byggare som får rabatt eller bättre priser hos Beijer eller kan man få konto med bättre än Villaägarnas 10% som jag har. Jag handlar ganska mycket grejer löpande tycker jag men det är mest en maskin här, arbetsbyxor där, verktyg, färg osv.
Är ju inte alltid man renoverar tvättstugan och ber om offert, som jag planerat, utan löpande underhåll kräver sitt. Tänkte också byta ut alla brytare och uttag till Schneider vad det lider.
Har lite för dålig framförhållning och bor nära men det blir ändå oftast att åka längre till Bauhaus, Byggmax och K-Rauta för att få lite rimligare (privat)priser. Stort plus är såklart att de har ”allt” och är kunniga på samma sätt som Swedol till exempel.
Är ju inte alltid man renoverar tvättstugan och ber om offert, som jag planerat, utan löpande underhåll kräver sitt. Tänkte också byta ut alla brytare och uttag till Schneider vad det lider.
Har lite för dålig framförhållning och bor nära men det blir ändå oftast att åka längre till Bauhaus, Byggmax och K-Rauta för att få lite rimligare (privat)priser. Stort plus är såklart att de har ”allt” och är kunniga på samma sätt som Swedol till exempel.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 698 inlägg
Prova! Jag fick 15% på en del av sortimentet god lokala Woody.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 698 inlägg
Ja jag får säga att Byggmax också generellt sett är billigare i mitt fall också. Båda är ungefär lika dåliga på att ha rätt pris på hyllan dock.
Jag tar och testar i samband med något större köp framöver. Jag är ganska prismedveten och tycker att det drar iväg om det blir några hundra dyrare varenda gång man är och handlar pga att det är ca-priserna i katalog man betalar som privatare.
Säg att du vill vara helkund och köpa allt hos Beijer och men att det ör för dyrt jämfört med byggmax. När jag sa samma tog de fram byggmästarens rabbatbrev och la in på mitt konto. Sen är det lönt att be om offert på större grejer för flera tusenlappar.
Ragga upp någon som jobbar på Beijer och be om deras kundnummer. Eller fråga om du kan bli anställd för att ta del av det. Haha!
En familjemedlem har sådant och det ger sjuka rabatter. Sparat flera 10 000lappar nu undertiden vi byggt hus.
Man märker verkligen vilka ockerpriser dom säljer för, sjukt att folk handlar så det går runt ändå. Lurendrejeri
En familjemedlem har sådant och det ger sjuka rabatter. Sparat flera 10 000lappar nu undertiden vi byggt hus.
Man märker verkligen vilka ockerpriser dom säljer för, sjukt att folk handlar så det går runt ändå. Lurendrejeri
Skaffa dig en kontakt med en företagssäljare på beijer, de har möjlighet att ge dig inköpspris + 5% på allt.nikasp skrev:
Är det bara byggare som får rabatt eller bättre priser hos Beijer eller kan man få konto med bättre än Villaägarnas 10% som jag har. Jag handlar ganska mycket grejer löpande tycker jag men det är mest en maskin här, arbetsbyxor där, verktyg, färg osv.
En kompis har konto via en bekant och handlar färg riktigt billigt jäkla jämfört med normala priser. Synd nog inga egna bra kontakter just nu.
cardan01 skrev:
Ragga upp någon som jobbar på Beijer och be om deras kundnummer. Eller fråga om du kan bli anställd för att ta del av det. Haha!
Man märker verkligen vilka ockerpriser dom säljer för, sjukt att folk handlar så det går runt ändå. Lurendrejeri![]()
För några år sedan när vi renoverade hemma o inredde ett stall jämförde jag priserna mellan Woody och Byggmax.
Byggmax var givetvis en hel del billigare.
Men jag pratade med en säljare på Woody o sade att jag jämfört priserna och frågade om jag fick rabatt om jag handlade allt hos dem, vilket jag fick. Kan inte säga hur mycket, men det var inte mycket som skilde i slutändan tror jag.
Vissa saker blev till o med billigare.
Men det viktigaste för mig var att jag fick hjälp om det var något jag undrade över.
Han tog sig alltid tid för mig o hjälpte mig mycket om jag undrade över något.
Ibland kom han med helt nya lösningar.
Så det betalade jag gladeligen lite mer för.
Även efter jag var klar så kunde jag få svar om det var något.
Tack vare det behöll de mig som kund.
Jag köpte i stort sett allting hos dem lång tid efter.
Så man skall inte alltid stirra sig blind på priset.
Hade jag valt Byggmax hade jag kanske inte varit klar ännu.
Byggmax var givetvis en hel del billigare.
Men jag pratade med en säljare på Woody o sade att jag jämfört priserna och frågade om jag fick rabatt om jag handlade allt hos dem, vilket jag fick. Kan inte säga hur mycket, men det var inte mycket som skilde i slutändan tror jag.
Vissa saker blev till o med billigare.
Men det viktigaste för mig var att jag fick hjälp om det var något jag undrade över.
Han tog sig alltid tid för mig o hjälpte mig mycket om jag undrade över något.
Ibland kom han med helt nya lösningar.
Så det betalade jag gladeligen lite mer för.
Även efter jag var klar så kunde jag få svar om det var något.
Tack vare det behöll de mig som kund.
Jag köpte i stort sett allting hos dem lång tid efter.
Så man skall inte alltid stirra sig blind på priset.
Hade jag valt Byggmax hade jag kanske inte varit klar ännu.
Medlem
· Västerbotten
· 872 inlägg
Man kan nog få rabatt beroende på uppförande också. Jag skaffade konto till företaget på XL Bygg och gjorde i samma veva en medelstor beställning för företagets räkning. Det blev runt 25% på hela beställningen och lågt pris på kranbilen.
Sedan dess är det mest min chef som stått för inköpen på XL för firmans räkning och han viftar runt med krav överallt, ska alltid prata med någon med högre rang och vill helst ha samma rabatter som NCC eller liknande. När han sen inte får som han vill så fixar han konton på andra ställen så inköpen sprids nu ut över hela stan ungefär. Detta uppskattas inte av någon säljare så chefens rabatter är inte imponerande.
Jag har istället valt att fortsätta att handla på XL både som privatperson och för firman, även om köpen inte är i 100 000-kronors-klassen så blir det några småköp lite nu och då. Med lite ödmjukare tonläge än chefen har jag vid flera tillfällen fått allt från 5-25% på mina privata köp, trots att jag kanske bara köpt en kartong med skruv, spackelspade eller en hink med grundfärg.
Så, säger man "hej" till personalen kanske man redan där har 5%
Sedan dess är det mest min chef som stått för inköpen på XL för firmans räkning och han viftar runt med krav överallt, ska alltid prata med någon med högre rang och vill helst ha samma rabatter som NCC eller liknande. När han sen inte får som han vill så fixar han konton på andra ställen så inköpen sprids nu ut över hela stan ungefär. Detta uppskattas inte av någon säljare så chefens rabatter är inte imponerande.
Jag har istället valt att fortsätta att handla på XL både som privatperson och för firman, även om köpen inte är i 100 000-kronors-klassen så blir det några småköp lite nu och då. Med lite ödmjukare tonläge än chefen har jag vid flera tillfällen fått allt från 5-25% på mina privata köp, trots att jag kanske bara köpt en kartong med skruv, spackelspade eller en hink med grundfärg.
Så, säger man "hej" till personalen kanske man redan där har 5%
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Ifall ni inte känner nån försäljare är det ingen idé att handla hos dom stora kedjorna. Dom bryr sig knappast om småkunder och oftast har dom riktigt dåliga bruttopriser. Pröva på den lokala brädgården så kommer ni att få bättre priser på det mesta.
Klicka här för att svara