Hej

Vi bor i en gammal skånelänga som vi nu ska bygga ut. Vår arkitekt har rekommenderat RM-Snickerier där vi fått en offert ifrån. Vi ska ha en ca 22 nya fönster och dom ska passa till skånelängan alltså kittade 2+1 fönster. Enligt vår arkitekt ska dessa fönster vara outstanding och ha lång livslängd. Fönster av furu.

Av en händelse besökte vi Qvesarums byggnadsvård och fick offert på deras furufönster och dessa visade sig vara en del billigare...
Men hur är deras kvalite?

Vilka är dom bästa fönsterna?

Tacksam för feedback av er som har dessa fönster eller kunskap om dessa?

Jag har ett antal RM-fönster (och dörrar) och har inget att klaga på, verkar vara bra kvalitet och ser fina ut. Bra bemötande från RM själva också. Nu har vi bara haft fönstren i ca. 2 år, så hur de håller i längden kan jag inte svara på :) Kan tyvärr inte jämföra med Qvesarums heller!

Hejsan! Vi är nu på jakt efter fönster och tittar på RM bland annat. Hur har det gått för er som haft dessa några år nu? Är de att rekommendera?

En vän till mig har köpt fönster därifrån och är supernöjda! Har själv fått en offert därifrån men är dyyyra...

• Gilla
elleningrid
  • Laddar…
Har själv fönster, fönsterdörrar och ytterdörrar från RM. Har bara suttit ett år, så jag kan inte uttala mig om hållbarheten.
Vi har deras 2+1 träfönster med genomgående spröjs i ytterbågen samt vit glaslist i kassetten. Skicka ett PM om du hellre åker till Teckomatorp än Vimmerby för att se fönstrena i verkligheten.

• Gilla
elleningrid
  • Laddar…
Vi funderar på 1+1 alternativt 2+1 och just nu pratar vi om att köra på 1+1 med energiglas...2+1 verkar vara cirka 2000 kr dyrare och att spara in de extra pengarna verkar ta många år om man har bergvärme som uppvärmning...så som vi räknat på det är det 20-40 år minst innan det betalat sig...men kanske vi tänker fel? Tips tages tacksamt emot!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.