Är det någon som har erfarenhet av ventilationsaggregatet Qventec ALH eller ALH1? Väljer mellan detta och ett flexit SL4.

Se där samma som Mitsubishi, så då fick man lite mer förklarat om Lossnay kärnan.

Mina synpunkter efter en snabb koll:
- Kräver förvärme, vilket inte verkar ingå.
- Har de filter eller bara något tunnt nät? Skall dammsugas. Nä tacka vet jag ordentliga filter (F5 eller F7) som man byter ut.
- Rengörning av värmeväxlaren inte möjlig!!

Annars väldigt bra värmeväxlardel som fixar detta med fuktig/torr luft bra kanske ibland... men det funkar ju inte i praktiken, suck!

Försäljaren rekommenderade en extra filterlåda med påsfilter plus förvärmare till aggregatet ALH1-RX35. Vi funderar nu också på Heru 90 s EC, vilket också har låg höjd. Placering i ett trångt utrymme under snedtak. Viktigast är att hitta ett så tyst aggregat som möjligt då det är nära till sovrum. Vet inte om man bör jämföra decibeltalen som står i produktbroschyrerna.

Kan nog kanske vara lite vanskligt att jämföra ljuddata i broschyrer från olika tillverkare. Ljudet är också beroende på t.ex. driftfall/belastning. Vissa tillverkare har så du kan se det på deras hemsidor, t.ex. Temovex och SystemAir (tror jag). Det beror också på installationen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.