2 455 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Qventec ALH/ALH1
Se där samma som Mitsubishi, så då fick man lite mer förklarat om Lossnay kärnan.
Mina synpunkter efter en snabb koll:
- Kräver förvärme, vilket inte verkar ingå.
- Har de filter eller bara något tunnt nät? Skall dammsugas. Nä tacka vet jag ordentliga filter (F5 eller F7) som man byter ut.
- Rengörning av värmeväxlaren inte möjlig!!
Annars väldigt bra värmeväxlardel som fixar detta med fuktig/torr luft bra kanske ibland... men det funkar ju inte i praktiken, suck!
Mina synpunkter efter en snabb koll:
- Kräver förvärme, vilket inte verkar ingå.
- Har de filter eller bara något tunnt nät? Skall dammsugas. Nä tacka vet jag ordentliga filter (F5 eller F7) som man byter ut.
- Rengörning av värmeväxlaren inte möjlig!!
Annars väldigt bra värmeväxlardel som fixar detta med fuktig/torr luft bra kanske ibland... men det funkar ju inte i praktiken, suck!
Försäljaren rekommenderade en extra filterlåda med påsfilter plus förvärmare till aggregatet ALH1-RX35. Vi funderar nu också på Heru 90 s EC, vilket också har låg höjd. Placering i ett trångt utrymme under snedtak. Viktigast är att hitta ett så tyst aggregat som möjligt då det är nära till sovrum. Vet inte om man bör jämföra decibeltalen som står i produktbroschyrerna.
Kan nog kanske vara lite vanskligt att jämföra ljuddata i broschyrer från olika tillverkare. Ljudet är också beroende på t.ex. driftfall/belastning. Vissa tillverkare har så du kan se det på deras hemsidor, t.ex. Temovex och SystemAir (tror jag). Det beror också på installationen.
Klicka här för att svara