Fast i under tekniska specifikationer står det uppvärmningstid 10 minuter. Vad menar dom då med det? Annars verkar det vara ett otroligt energislöseri att värma vatten till kokpunkten 24 timmar om dygnet, när det bara är korta stunder varje dygn man behöver det kokande vattnet.

Ingen mer som tycker det är löjligt kallt med bara 65grader på tappvatten i övrigt?
Jag vill iaf ha så nära kokpunkten som möjlit så disken blir ren och man slipper vänta en kvart på pastavattnet, vi lever i 2000talet och pexen fixar 95 utan vidare momentant så varför inte ha det i kranen, är det nu så hemskt farligt så kan man väl sätta ngn form av spärr på blandaren så man inte av misstag får på 95gradigt vatten, sådan spärr finns ju för övrigt redan på dom flesta duschblandare?

Hej! Jag e spekulant på Quooker...

Tänkte då att koka kaffe, tevatten varmvatten till välling, gröt... potatis, morötter, broccoli, fisk... mm

Tuffa belläggningar från gårdagens tv middag mm. kanske går lättare bort efter lite sköljning med quooker vatten...

Ifall man skulle vilja skölja rent saker... sterilisera jag brukar "koka ur" grytor värma termosar... förvärma kärl där hög/rätt temp är viktig... termos, Irish coffeglas eller hot whiskeyglas...

Om den gör det va bra... Men jag vet inte... tror det efter en snabb demo vid köksdagar i Septemember...

Jag skall prata med Rickard på Quooker I Hässleholm samt Rörmokare sedan får vi se....

Ja det är väl lyx kanske men jag gick bort från franke, elektrohelios etc.
- Avfallskvarn & Quooker istället...

/// Howcan

Ps. Jag tror att 10 minuter är från tömd behållare till full med 110 grader...
Vatten lek med quooker - Dubbel Nix!

:-| Hur gör man sånt därdå???

Jag bjuder lägsta bud & så håller man tummarna...

Hå hå ja ja... det var länge sedan jag vann på tipset...
- Hmmm Jag fick faktiskt en gratis däcksförvaring... 2008 måste vara hösten 2007... Dvs. två sedan...
- Hmmm... Nix går icke... Det här är ju en luring men kul ide...

Ok... Jag fann ju denna sida då... http://www.quooker.com/07_se/quooker_main.html
- URL sidorna där svarar ju på dom mesta frågorna... tror jag..

Website är skriven så man inte kan länka upp fråga mot sida/stycke... mindre bra design på websidor men man tvingas ju då läsa destå mer nogrannt & man får svar...

Quooker ser bra ut vid live demo - Behovet finns kanske inte för alla...
- Snark.. Nu behöve rjag en kopp kaffe annars somnar jag, gäsp... med pulverkaffe så har jag ju den på på 5 sek...
I med mjölk 20 sek första klunken inom 30 sek...

Jag...
- Ha jag är typisk kund med familj med välling & gröt.
- Ha svininfluensatider... potentiellt alla med bacill skräck... Man kan använda samma kopp, bestick efter typ en gäst inom n+10 sekunder...
- Ha alla familjer med små barn...

- Ok halffet plånbok men köket är ju hemmets viktigaste rum eller vad är det man säger...
- Kan man ha två TV apparater, två bilar & tre mobiler man har råd Quokker... men håller den vad den lovar...

Är det någon som har länkar till en site med quooker recensioner - Hm?
- Jag får leta... Hatar sökmotorer är den någon som älskar sökmotorer?

Snarkkk - Nytt kök nu - Då vill jag ha en quooker!!!

;-)

• Gilla
upa
  • Laddar…
För mer info. se live demo mm. på;
http://www.tv4.se/1.1176042/2009/09/02/karins_tekniktips
http://www.lillagumman.se/?p=4640#comments

Asså lägg inte av ni som e kritiska... Jag bara fattar inte varför ni e så kritiska...
- Det räcker ju inte att de frälsta predikar för de frälsta...

- Ge mig lite kritiska danskar & holländare som är missnöjda... Quooker folket lovar ju att man kan returnera varan om man inte e nöjd inom 3månader...

Ha jag köpte ju en tv -88 från onoff & hade den i 29 dagar... Quooker folket säger ju att man kan få en sån deal på 3månader...

-Hm jag köper men jag hoppas ju att quooker folket svarar i Januari... Om man inte e nöjd!

• Gilla
loorre
  • Laddar…
Hej!

Vart köper man då denna quooker till bästa pris? Någon som hittat den i Malmö-trakten? Och hur mycket har ni fått betala? De är ju inte billiga precis...

Hej!

Finns i Hässleholm;
Rickard Wurtzler eller något liknande...
www.quooker.se
info@quooker.se
0451 10400
Norra stationsgatan8b
281 48 Hässleholm
Dom gör ej affärer med privatpersoner så det är Rörmokarfirma eller helentreprenadföretag som du får pressa pris på...
För att få bra garantier bör man väl köpa nytt i Sverige..

Man gör ju en tidsbesparing på allt kokkande vatten som skall fram;
Makaroner, potatis, grönsaker, fisk allt som skall kokkas...

En del maträtter räcker med att lägga ned grönsaker / fisk mm. i kokande vatten & så får man då ha en något längre tillredningstid.... Vad detta heter på kokiska vet jag inte... Bräsera var det inte men man kan ju snabbt komma igånge med maträtt för bräsering.... man förbereder förbräserer... Vad heter det på skånska?

&så har du descificering av matkärl, glas & koppar mm.

Jag tror att den kommer att tjänas in på något år... Orkar inte räkna fram det... I år... Jag bygger ju kök - med Quooker.... Den är beställd! /// Håkan

/// Håkan

Kan det heta Blanchera månntro? eller är det något med smör... hmm....

Installerade hur som helst min Quooker häromdagen och har hittills bara tagit ett antal koppar med kaffe och te och kan inte ge någon fullständig recension. Men vad skönt att få en kopp kaffe direkt utan att vänta på vattenkokaren :-)
Varje insparad sekund på morgonen är guld värd.

Det här är ju lite en fråga om vanor och så...
Vi tycker att vattenuppkok går så fort på induktionshällen att det inte riktigt känns värt att skaffa Quooker för att få det ännu lite snabbare när man lagar mat. Uppkoket är ändå så liten del av matlagningstiden. Och de enda varma drycker vi konsumerar är hustruns kopp te på morgonen.

Men det är lätt att tänka sig andra situationer där den skulle vara guld värd...om vi hade bebisar (desinficera nappar, flaskor etc)...om vi ägnade oss mycket åt att sylta och konservera (sterilisera burkar och lock)...om vi drack kaffe X gånger om dan...så jag förstår absolut att många andra blir sugna!

Vi passar än så länge men det är ju inte omöjligt att det här blir en "must have" och standardfunktion i framtiden.

Hemmakatten
Till att sterilisera duger det inte med en Quooker. Burkar, lock mm skall koka en lång stund i vatten för att sedan svalna i vattnet innan det är steriliserat. Och då pratar vi hushållsbehov, sterilisering för medicinska behov är ytterligare något annat.

För £620:- (ca SEK 7500:-)
Kanske vore något....

Njae...kan se en massa fördelar med quookern givetvis, men inget som inte väger upp nackdelarna...induktionshällen är blixtsnabb och den använder strömmen när den behövs. Sen känns det sådär att försöka diska något snabbt under quookern...ska man hålla den smutsiga skeden med en tång under kranen eller? Och barnsäkert...finns det något som verkligen är det? Inget som hindrar ungen från att "testa hur varmt det är" med handen när de är gamla nog att vrida på kranen.

Känns ungefär lika onödigt som kranar med kolsyrat vatten. Men har man pengar som ligger och skräpar och tycker det är kul med tekniska prylar, så varför inte? Har själv espresso-maskin...byter inte den kvaliteten mot nescafé hur fort det än går:-)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.