2 511 läst ·
126 svar
3k läst
126 svar
Quiz: Pular du olagligt med elen?
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 152 andra personer (91%) som har gjort quizet "Pular du olagligt med elen?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 492 andra personer (91%) som har gjort quizet "Pular du olagligt med elen?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 967 andra personer (66%) som har gjort quizet "Pular du olagligt med elen?"
Hus tomte
Verktygstokig
· Södra Stockholm
· 672 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
- Södra Stockholm
- 672 inlägg
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 985 andra personer (32%) som har gjort quizet "Pular du olagligt med elen?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 931 andra personer (91%) som har gjort quizet "Pular du olagligt med elen?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 2 317 andra personer (66%) som har gjort quizet "Pular du olagligt med elen?"
Jag fick 10/10 rätt i quizet "Pular du olagligt med elen?"
Hmm. Betyder det att jag verkligen ör olaglig eftersom jag inte kan skylla på att jag inte vet vad jag inte får göra…
Frågan om dimmer fick jag tänka på lite. Hade i bakhuvudet att man inte får byta en ”vanlig” brytare mot dimmer men friskt vågat hälften vunnet.
Och att en spänningsprovare är bättre än en munlitmete. Ja, det har man ju fått veta. Men beror det på sådant som att man kan ställa in en multimeter fel?
Äsch. Glöm att jag frågade. Tio rätt så jag är ju faktiskt expert.
Hmm. Betyder det att jag verkligen ör olaglig eftersom jag inte kan skylla på att jag inte vet vad jag inte får göra…
Frågan om dimmer fick jag tänka på lite. Hade i bakhuvudet att man inte får byta en ”vanlig” brytare mot dimmer men friskt vågat hälften vunnet.
Och att en spänningsprovare är bättre än en munlitmete. Ja, det har man ju fått veta. Men beror det på sådant som att man kan ställa in en multimeter fel?
Äsch. Glöm att jag frågade. Tio rätt så jag är ju faktiskt expert.
Produkter som diskuteras: "spänningsprovare"
Spänningsmätare
Spänningsmätare, även kända som spänningsprovare, är verktyg som används för att fastställa om en elektrisk krets är "live", det vill säga om den har spänning. De kan användas för att testa allt från hushållsuttag till
Läs mer
Medlem
· Älvsborgs län
· 173 inlägg
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 2 383 andra personer (66%) som har gjort quizet "Pular du olagligt med elen?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 2 462 andra personer (66%) som har gjort quizet "Pular du olagligt med elen?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 2 525 andra personer (66%) som har gjort quizet "Pular du olagligt med elen?"