1 097 läst ·
46 svar
1k läst
46 svar
Quiz: Kan du rörmokarens slanguttryck?
Även i Västerås. Har aldrig hört att polygrip kallas för haj.Intet skrev:
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 417 andra personer (80%) som har gjort quizet "Kan du rörmokarens slanguttryck?"
Antingen har mer vatten än jag anar runnit under broarna sedan jag var i rörsvängen. För det var inte mycket jag kände igen.
Men mer trolig är det Stockholmsslang.😀
En "Haj" var i Göteborg en sådan här skifrnyckel och ingen polygrip.
[bild]
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 798 andra personer (97%) som har gjort quizet "Kan du rörmokarens slanguttryck?"
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 842 andra personer (64%) som har gjort quizet "Kan du rörmokarens slanguttryck?"
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 221 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 221 inlägg
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 721 andra personer (94%) som har gjort quizet "Kan du rörmokarens slanguttryck?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 035 andra personer (97%) som har gjort quizet "Kan du rörmokarens slanguttryck?"
Precis, det där är en hajnyckel. Om någon har kallat något annat verktyg för en haj så har ju den personen missuppfattat vad det egentligen är för något.Intet skrev:
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 417 andra personer (80%) som har gjort quizet "Kan du rörmokarens slanguttryck?"
Antingen har mer vatten än jag anar runnit under broarna sedan jag var i rörsvängen. För det var inte mycket jag kände igen.
Men mer trolig är det Stockholmsslang.😀
En "Haj" var i Göteborg en sådan här skifrnyckel och ingen polygrip.
[bild]
Ger inte mycket för dom dära rörmokarslangen i quizzen, verkar vara slang som använts väldigt lokalt i alla fall.