Jag fick 5/10 rätt, vilket är bättre än 13 andra personer (0%) som har gjort quizet "Får du fyr på elden?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 779 andra personer (61%) som har gjort quizet "Får du fyr på elden?"

Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 276 andra personer (27%) som har gjort quizet "Får du fyr på elden?"

Jag fick 10/10 rätt i quizet "Får du fyr på elden?"

Att elda med den grova veden i botten har jag gjort de senaste tio åren (även i skogen förutom när jag vill få en liten snabb eld).

Jag är i stugan några dagar och passar naturligtvis på att testa var gränsen går för hur mycket ”övereld” som behövs. Måste man ha tre lager, räcker det med en liten hög med småstickor på grova vedträn? Funkar det med lite tjockare pinnar överst och en tändkub?

Från igår.
Öppen eld i eldstad, med grova vedträn i botten och mindre stickor överst; lågor som brinner klart och varmt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 506 andra personer (10%) som har gjort quizet "Får du fyr på elden?"

Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 152 andra personer (3%) som har gjort quizet "Får du fyr på elden?"

K
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 359 andra personer (27%) som har gjort quizet "Får du fyr på elden?"

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.