2 956 läst ·
152 svar
3k läst
152 svar
Quiz: Får du fyr på elden?
Verktygstokig
· Östergötlands Län
· 99 inlägg
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 276 andra personer (27%) som har gjort quizet "Får du fyr på elden?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 843 andra personer (61%) som har gjort quizet "Får du fyr på elden?"
Jag fick 10/10 rätt i quizet "Får du fyr på elden?"
Att elda med den grova veden i botten har jag gjort de senaste tio åren (även i skogen förutom när jag vill få en liten snabb eld).
Jag är i stugan några dagar och passar naturligtvis på att testa var gränsen går för hur mycket ”övereld” som behövs. Måste man ha tre lager, räcker det med en liten hög med småstickor på grova vedträn? Funkar det med lite tjockare pinnar överst och en tändkub?
Från igår.
Att elda med den grova veden i botten har jag gjort de senaste tio åren (även i skogen förutom när jag vill få en liten snabb eld).
Jag är i stugan några dagar och passar naturligtvis på att testa var gränsen går för hur mycket ”övereld” som behövs. Måste man ha tre lager, räcker det med en liten hög med småstickor på grova vedträn? Funkar det med lite tjockare pinnar överst och en tändkub?
Från igår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 464 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 464 inlägg
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 359 andra personer (27%) som har gjort quizet "Får du fyr på elden?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 057 andra personer (61%) som har gjort quizet "Får du fyr på elden?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 057 andra personer (61%) som har gjort quizet "Får du fyr på elden?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 057 andra personer (61%) som har gjort quizet "Får du fyr på elden?"
Eldat sen barnsben. Minns vintrarna då vi satt framför kökets vedspis med öppen lucka till ugnen och fick varm chokladmjölk o ostsmörgås, efter lek i stora snöhögarna.
Eldat sen barnsben. Minns vintrarna då vi satt framför kökets vedspis med öppen lucka till ugnen och fick varm chokladmjölk o ostsmörgås, efter lek i stora snöhögarna.
Medlem
· Västra Götalands län
· 21 inlägg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 058 andra personer (61%) som har gjort quizet "Får du fyr på elden?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 390 andra personer (27%) som har gjort quizet "Får du fyr på elden?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 3 075 andra personer (60%) som har gjort quizet "Får du fyr på elden?"
