5 942 läst ·
171 svar
6k läst
171 svar
Quiz: Är du proffs på el?
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 404 andra personer (16%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 790 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 855 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Dock har författaren av frågorna inte koll på vad syftet med relän är…
Dock har författaren av frågorna inte koll på vad syftet med relän är…
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 886 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 886 inlägg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 885 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Japp, det var den frågan jag kommenterade ovan.Alfredo skrev:
Denna fråga:
[bild]
tycker jag är lite tveksam. Ett relä kan användas även om ingen automatik är inblandad. Nu var automatikalternativet det enda rimliga alternativet men en formulering som "De kontrolleras med låg effekt för att styra kretsar med högre effekt" eller något liknande tycker jag är bättre.
Anledningen till att man använder relän är i första hand för att undvika spänningsfall, det har ingenting med automatik att göra.
Redigerat:
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 940 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 963 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"