Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 453 andra personer (65%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 529 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 564 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 790 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Nissens
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 855 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Dock har författaren av frågorna inte koll på vad syftet med relän är…

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 861 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Denna fråga:
Fråga med tre svarsalternativ om ett reläs funktion i elsystem: kylning, automatisk av/på-slåning av krets, omvandling av växelström till likström.
tycker jag är lite tveksam. Ett relä kan användas även om ingen automatik är inblandad. Nu var automatikalternativet det enda rimliga alternativet men en formulering som "De kontrolleras med låg effekt för att styra kretsar med högre effekt" eller något liknande tycker jag är bättre.

Jonas Persson
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 885 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Denna fråga:
[bild]
tycker jag är lite tveksam. Ett relä kan användas även om ingen automatik är inblandad. Nu var automatikalternativet det enda rimliga alternativet men en formulering som "De kontrolleras med låg effekt för att styra kretsar med högre effekt" eller något liknande tycker jag är bättre.
Japp, det var den frågan jag kommenterade ovan.

Anledningen till att man använder relän är i första hand för att undvika spänningsfall, det har ingenting med automatik att göra.

Redigerat:
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 914 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Nissens Nissens skrev:
det var den frågan jag kommenterade ovan
Sorry, missade den raden bland alla stolta forummedlemmars glädjeyttringar. 😂

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 963 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 977 andra personer (65%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.