5 942 läst ·
171 svar
6k läst
171 svar
Quiz: Är du proffs på el?
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 76 andra personer (76%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 78 andra personer (76%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 93 andra personer (74%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Fråga 9: Är det meningen att det skulle finnas två identiska svarsalternativ?
Fråga 9: Är det meningen att det skulle finnas två identiska svarsalternativ?
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 96 andra personer (73%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 50 andra personer (35%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Administrator
· Skåne
· 8 662 inlägg
Ursäkta, fråga 9 hade blivit fel inlagd, nu är det fixat. Bo Siltberg har också läst igenom quizet och efter det har jag ändrat svaret på fråga 10.
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 121 andra personer (74%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Fråga 2 innehåller ett onödigt tillägg "automatiskt".Marlen Eskilsson skrev:
Jag har flera grejer som styrs med relä men manövreras av strömbrytare manuellt.
Fråga 8 är inte heller helt rätt. CEE donen, (som inte längre är specade i CEE standarden, vilket Schuko är) är inte speciellt för högre effekter. De vanligaste har samma krav som Schuko.
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 138 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 162 andra personer (66%) som har gjort quizet "Är du proffs på el?"