Chansar på hjälp här av er. Har en gasoldriven genomströmningsvärmare av märket Qlima PGWH1010 för att värma duschvatten.

Kopplat den till en pump ifrån en vattentunna - Gardena 4000/1.

Nya batterier till Piezo-tändningen.
Jag slår på gasol och vattnet och värmaren hoppar igång och visar temp på displayen och försöker tända gasolen med tickande ljud från piezo-tändaren men gasolen tänds sldrig och den slår till av sig.

Jag tog bort fronten och ser att det är en gnista på den ens noden på tändningen men inte den andra. Jag antar att båda ska ha gnista?
Känns oklart om gasolen når upp i värmaren också för en gnista borde ju räcka för att tända tänker jag?
Någon som vet?

Du borde kunna känna lukten av gasolens luktmedel om den inte tänder sig efter en kort stund och borde höra någon form av gasflöde någonstans.

Har du inte gasflöde så blir det att titta på det först (gasregulator, slangar, gasventil inne i värmaren etc). - sedan vet jag inte hur brännare och tändare är utförda - men om det tänds på en brännare, hoppar inte lågan till de andra brännarna självmant utan tändarhjälp om du har gnista och tändning på en av tändarna.

• Gilla
Persyl
  • Laddar…
Har provat igen nu men verkar som det inte kommer upp gasol i den (känner ingen lukt o hör ingen gasol som pyser ut), men när jag kopplar loss gasolslangen så kommer det gasol ur slangen så nåt inne i Qlima verkar stoppa gasolen från att komma till där piezo-gnistan är.

Svarar mig själv nu för ev andra som har problem.

Jag hade kopplat in-vattnet och duschslangen(ut-vattnet) fel = klantigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.