2 426 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Driftsättning av Qlima SC-JA 2522, tips på installatör/elektriker i Stockholm
Hej!
Jag har installerat en Qlima SC-JA 2522 och är nu på jakt efter en elektriker som är behörig för att skruva ihop snabbkopplingarna samt koppla in elen.
Är det någon som har tips på en bra firma?
Man kan ju ta kontakt med Inselo, men eftersom de bara är en mellanhand känns det ju bättre att vända sig till en firma direkt tänker jag, så slipper man betala 10% till Inselo.
Jag har installerat en Qlima SC-JA 2522 och är nu på jakt efter en elektriker som är behörig för att skruva ihop snabbkopplingarna samt koppla in elen.
Är det någon som har tips på en bra firma?
Man kan ju ta kontakt med Inselo, men eftersom de bara är en mellanhand känns det ju bättre att vända sig till en firma direkt tänker jag, så slipper man betala 10% till Inselo.
Köpte en jag med, fick info från Jula att det enbart tillkom kostand för resa utöver de 4990 kr pumpen kostade.
Fick sedan priset av Inselo ca 5000 kr efter ROT skulle de ha för att installera. Så jag avbokade och har en lokal kyltekniker som kommer när jag monterat delarna.
Men för garanti, hur tänkte du göra med intyg, vilken info behöver man dokumentera, räcker det med fakturan från firman som gör jobbet för att det ska gå att åberopa garantin?
Fick sedan priset av Inselo ca 5000 kr efter ROT skulle de ha för att installera. Så jag avbokade och har en lokal kyltekniker som kommer när jag monterat delarna.
Men för garanti, hur tänkte du göra med intyg, vilken info behöver man dokumentera, räcker det med fakturan från firman som gör jobbet för att det ska gå att åberopa garantin?
Garanti på själva installationen får du ju inte. Men på pumpen måste ju Julas garanti gälla. Tror absolut det räcker med fakturan.R RealElwood skrev:Köpte en jag med, fick info från Jula att det enbart tillkom kostand för resa utöver de 4990 kr pumpen kostade.
Är väldigt nöjd med min pump, så hoppas att du också blir det.
Jag orkade inte leta så mycket efter någon lokal kyltekniker. Så jag körde till slut på Inselo, men det var billigare när man installerat allt själv, så att de bara kopplade ihop snabbkopplingarna på rören.
Jag tänkte att Jula har en friskrivning att garantin för produkten gäller enbart om den installerats korrekt. Jag hade en kyltekniker som gjorde rören och vacuumsatte maskinen i 30 min, så den borde tuffa på.D Doldaskruvar skrev:Garanti på själva installationen får du ju inte. Men på pumpen måste ju Julas garanti gälla. Tror absolut det räcker med fakturan.
Är väldigt nöjd med min pump, så hoppas att du också blir det.
Jag orkade inte leta så mycket efter någon lokal kyltekniker. Så jag körde till slut på Inselo, men det var billigare när man installerat allt själv, så att de bara kopplade ihop snabbkopplingarna på rören.
Teknikern hade sett pumpar där de hade anslutit rör utan vacuumpump kopplad. Det brukar fungera i ca ett år då.
Sammanträffande att flera av de som haft problem med Qlima brukar få det efter ett år?
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Hur tusan har teknikern kunnat se pumpar som inte är vacuumsuga utan att ha varit där och då inte påtalat detta så det blir utfört ?R RealElwood skrev:Jag tänkte att Jula har en friskrivning att garantin för produkten gäller enbart om den installerats korrekt. Jag hade en kyltekniker som gjorde rören och vacuumsatte maskinen i 30 min, så den borde tuffa på.
Teknikern hade sett pumpar där de hade anslutit rör utan vacuumpump kopplad. Det brukar fungera i ca ett år då.
Sammanträffande att flera av de som haft problem med Qlima brukar få det efter ett år?
Klicka här för att svara