D09
Anna_H skrev:
Finns ju massor med sådant fortfarande, men OriFlame och Tupperware räknas ju till de mer seriösa, där har de inte hur mycket nivåer som helst. De som är riktiga pyramidspel är ju de där varan är en bisak och där väckelsemötena och värvandet av fler säljare är huvudsaken.
Min riskokare är från tupperware och den är jag riktigt nöjd med :)

Tycker att dom har bra produkter

Kanske finns någorlunda seriösa också, men där var det inte så mycket värvning utan mer homeparty mellan kompisar och kompisars kompisar typ

Min sambo köpte den ;)

Att någon tror på att pyramidspel funkar måste väl delvis beror på att det kommer in yngre personer hela tiden?
Pyramidspel och Nigeriabrev har man ju hört talas om sedan man var liten.....

• Gilla
D09
  • Laddar…
Aktier och fonder är ju en form av pyramidspel som är sanktionerat från ovan.

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Enk Projektet skrev:
Att någon tror på att pyramidspel funkar måste väl delvis beror på att det kommer in yngre personer hela tiden?
Pyramidspel och Nigeriabrev har man ju hört talas om sedan man var liten.....
Kommer ihåg efter jag hoppade av så försvann/ slutade stora delar av mitt nätverk.

Hörde att han precis ovan mig började ragga ( värva ) upp ungdomar i 16 års åldern...

Helt fanatisk och kunde inte acceptera att man slutade.

För inkomstens förtjänande, gjorde jag avdrag i deklarationen.
Alltså för alla utgifter såsom milkostnader mm vilket noggrannt bokfördes.

Ja, inte blev jag rik, men man kan säga att det gick jämnt ut, när jag inte hade annat att göra.

• Gilla
Ripley
  • Laddar…
Unikt namn
Idag med sociala mediers intåg och obefintlig kontroll av annonsörer, så är det väl vanligare att bedragaren själv siktar in sig på offret direkt utan mellanhänder?

Nu har du inte förstått systemet med nätverk.
Du får försöka en gång till.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.