1 374 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
PVC vs Aluminium
Utan tvekan alu-klädda träfönster.
Hur många gånger har man inte gått o sneglat på en sak.....men tyckt det vart lite för dyrt ! Köpt en billigare på Rusta eller nåt liknande och sen ångrar man sig att man inte köpte en riktig från början. (Min jämförelse mellan billiga och i mitt tycke fula plastfönster gentemot riktiga grejer)
Spara pengar en stund till och köp de dyrare fönsterna !
Hur många gånger har man inte gått o sneglat på en sak.....men tyckt det vart lite för dyrt ! Köpt en billigare på Rusta eller nåt liknande och sen ångrar man sig att man inte köpte en riktig från början. (Min jämförelse mellan billiga och i mitt tycke fula plastfönster gentemot riktiga grejer)
Spara pengar en stund till och köp de dyrare fönsterna !
Det finns nog bra, mindre bra och även dåliga fönster av båda varianterna. Fördelen med ett 3-glas är att du får med en bättre ljudisolering samt att det sägs att ett 3-glas är mindre känsligt för kondesbildning. Om kondensbildningen har jag ingen egen erfarenhet, utan det är vad jag hört. Kolla att angivet U-värde gäller hela fönstret och inte bara glaset.
Välj det fönster som uppfyller eran kravspec. U-värde, funktion, persienner, ljudisolering, mm. Om ni även skall köpa med montage så är det mycket viktigt att kolla att montören kan sitt jobb. Tyvärr är det långt ifrån alla som kan det.
Välj det fönster som uppfyller eran kravspec. U-värde, funktion, persienner, ljudisolering, mm. Om ni även skall köpa med montage så är det mycket viktigt att kolla att montören kan sitt jobb. Tyvärr är det långt ifrån alla som kan det.
Klicka här för att svara