1 666 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
PVC pardörr, funkar karmskruv ?
Hej!
Skall fästa in en pardörr i PVC. Hur fäster jag den i väggen?
karmskruv? funkar det på plast?
eller vanliga skruvar ?
/ johan
Skall fästa in en pardörr i PVC. Hur fäster jag den i väggen?
karmskruv? funkar det på plast?
eller vanliga skruvar ?
/ johan
Produkter som diskuteras: "karmskruv"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Karmskruv brukar man inte använda. De brukar ha "fästen" man skruvar fast och sen lägger man skum runt. När skummet härdat kan man normalt ta bort fästena men de kan också lämnas om de går att "gömma" på något sätt.
EDIT: Ja, alltså inte "ta bort" fästena eftersom de sitter fast i den fastlimmade karmen, utan klippa bort det som sticker ut...
EDIT: Ja, alltså inte "ta bort" fästena eftersom de sitter fast i den fastlimmade karmen, utan klippa bort det som sticker ut...
aha ja jag fick med en påse "fästen" som det finns uttag för.
men räcker det som fäste för en dörr? man vill ju gärna skruva fast den i väggen på nåt vis?
men räcker det som fäste för en dörr? man vill ju gärna skruva fast den i väggen på nåt vis?
alltså det är en parglasdörr till uteplatsen
Produkter som diskuteras: "betongskruv"
Betongskruv
Betongskruvar är robusta skruvar som är speciellt designade för att infästas i betong och andra hårda material. Dessa skruvar är starka och slitstarka, vilket gör dem kapabla att bära tunga belastningar och motstå de krävande
Läs mer
Håller med andersmc. Min leverantör tipsade om betongskruv till mina 3-glasdörrar så jag använde det. Tror det var 8mm. Förborrade med 6 mm om jag inte minns fel. Satte 5 st på varje sida.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden