266 201 läst ·
334 svar
266k läst
334 svar
PVC Fönster -Prisjakt
För min del handlade det om att jag snubblade över den här tråden (för övrigt var detta inte den första tråden jag skrev i) och eftersom jag är så grymt nöjd med mina fönster och jobbet de gjorde (och givetvis PRISET) så ville jag givetvis skriva om det här!O olofh skrev:
Har fått en offert på 7 st alphaline v90 tilt and turn 1300×1300 för 2600 euro ink frakt från Polen (gdansk). Tycker själv att det är ett fint pris vad tycker ni?
Är det någon som har erfarenhet av www.oknagdanskie.pl ? Väldigt tillmötesgående i mailen.
Är det någon som har erfarenhet av www.oknagdanskie.pl ? Väldigt tillmötesgående i mailen.
J Jallmar skrev:
Är väl ett helt ok pris köpte själv mina i byggaffär i Tyskland billigare. Men men.
Jag tycker du måste inte beställer från Polen, det går billigare här i Sverige:J Jallmar skrev:
https://www.ydrefoenster.se/sv/1-luft-fonster/1-luft-pvc-fonster-drehkipp-13x13.html
Hoppas du måste inte lasta av själv ;-)
Tycker det är lite svårt att se vilket företag som ligger bakom hemsidan, är det https://www.allabolag.se/5567547244/termo-plus-i-arvidsjaur-ab?Violina skrev:
Gör de hembesök gratis i hela Sverige.
Märket har jag ingen koll på ska tydligen vara tillverkade i Tyskland iaf. Globus Baumarkt i Rostock köpte jag fönstren till uterummet de hade min storlek hemma på lager och de känns stabila och bra. Hittade ingen annan svensk leverantör som inte var minst dubbelt så dyr.J Jallmar skrev:
Skulle tippa på att det där inte är termoplus fönster från polen utan något annat företag..Peter2400 skrev:
Vet inte om de gör hembesök i hela Sverige, men här i söder gör de iaf det!
Någon som har erfarenhet av PVC-fönster (euroline) från Skanva?
Hej,
Min granne har bytt sina fönster med Isofönster och det är något jag inte riktigt förstår
Varför säger folk att PVC fönster inte är bra?
Här har min granne bytt till PVC med alu på utsidan, ser helt vanliga ut.
Mer än 20% billagre än trä fönster och ser exakt ut som vanliga fönster.
Uppskattar all hjälp.
Vi har fått en Offert från samma företag som bytte till min granne PVC/ALU 12st fönster 2 altan dörrar 120.000 Inkl. Moms leverans montering.
Är priset bra, hur ser ni på det?
Min granne har bytt sina fönster med Isofönster och det är något jag inte riktigt förstår
Varför säger folk att PVC fönster inte är bra?
Här har min granne bytt till PVC med alu på utsidan, ser helt vanliga ut.
Mer än 20% billagre än trä fönster och ser exakt ut som vanliga fönster.
Uppskattar all hjälp.
Vi har fått en Offert från samma företag som bytte till min granne PVC/ALU 12st fönster 2 altan dörrar 120.000 Inkl. Moms leverans montering.
Är priset bra, hur ser ni på det?
Alla som bytt till träfönster tycker att PVC är skit. Vi har haft PVC i 15 år nu. Funkar kanon. Inget underhåll. Ingen missfärgning. Tänk också på att det är enkelt att byta själv om du är normalhändig.S Soren11 skrev:Hej,
Min granne har bytt sina fönster med Isofönster och det är något jag inte riktigt förstår
Varför säger folk att PVC fönster inte är bra?
Här har min granne bytt till PVC med alu på utsidan, ser helt vanliga ut.
Mer än 20% billagre än trä fönster och ser exakt ut som vanliga fönster.
Uppskattar all hjälp.
Vi har fått en Offert från samma företag som bytte till min granne PVC/ALU 12st fönster 2 altan dörrar 120.000 Inkl. Moms leverans montering.
Är priset bra, hur ser ni på det?


