Det går att beställa fasta fönster med extra ram eller vad man ska kalla det för, då blir glasytan lika stor som ett öppningsbart fönster och dom ser lika ut

Vad har ni som bytt till PVC fått betala för era fönster?

Har en offert på 25 enheter vara 3 franska dørrar med øppning utåt.
5500EUR ligger offerten på med Ideal 7000 profiler och 3 glasfönster.

Bokholmen skrev:
Har en offert på 25 enheter vara 3 franska dørrar med øppning utåt.
5500EUR ligger offerten på med Ideal 7000 profiler och 3 glasfönster.
Då ligger det ganska bra i pris. Varifrån är offerten?

Vi betalade ca 74 000 för 20 fönster och en altandörr med installation och utvändigt arbete (foder, fönsterbleck etc.) Invändigt gjorde jag själv. Då sågade de även ut så att 6 fönster blev ca. 30 cm högre än tidigare. Vi fick även persienner till samtliga fönster.
Det var för två år sedan.
Salamander Streamline heter våra fönster.

Roofex.pl, det är därför jag undrar om någon har erfarenhet av att beställa direkt från fabriken som jag fått offerten ifrån.

Ingen?

Vi fick offert på ca 60000:-för 16 fönster och 2st fönsterdörrar. Men pga strul med leveranser och felskickade fönster så betalade jag tillsist bara 40000:-. Vissa leverantörer använder i svenska modulmått utan exakta måttet. Beställer man 12x10 exempelvis, får man 120cmx100cm, ej med drevmån. Så när man beställer ska man uppge 118x98. Bra att tänka på. Sen bör man ta fönstret lägre för att få platsmed underblecket, om fönstret ej av spår för blecket.

Montering ingick självklart

Bokholmen skrev:
Roofex.pl, det är därför jag undrar om någon har erfarenhet av att beställa direkt från fabriken som jag fått offerten ifrån.

Ingen?

Hej Bokholmen,

Jag har också hittat till Roofex och fått ett bra pris på fönster till huset. Vad är dina erfarenheter med Roofex?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.