..vilket material ska då pelarna som håller uppe veranda-taket vara i, tycker Ni? Trä eller sten?

Nej, jag infogar ingen bild. Ni får träna fantasin...
 
putsade - se nog bäst ut
 
Ok, fler som vill tycka?
 
Förstår det Kire, men tack för att Du ger Dig på ett svar ändå!
Jag tänker lite på amerikanska verandor när jag ser skissen.
Lite som http://www.sjodalshus.se/stjarnsund.html

Fast ta bort vinkelbyggnad o garage, verandan går längs hela framsidan och vid entren är taket lite annorlunda..
Jag känner mer för träpelare, men jag kan ha fel.

Huset kommer vara ljust, svagt grått kanske annars vet jag inte får se vad han som ritar föreslår..
 
MatildaSofia skrev:
Jag känner mer för träpelare, men jag kan ha fel.
::) Ja det har du. :P Inte sjutton sätter man träpelare framför ett putsat hus. :o 8) Här är det marmor eller möjligtvis putsade pelare som gäller, så det så. :D ;D
 
Immobil skrev:
::) Ja det har du. :P Inte sjutton sätter man träpelare framför ett putsat hus. :o  8) Här är det marmor eller möjligtvis putsade pelare som gäller, så det så. :D ;D
Aldrig i livet att jag skulle ha marmorpelare! >:( :o
Vulgostil >:(
 
MatildaSofia skrev:
Aldrig i livet att jag skulle ha marmorpelare! >:(  :o
Vulgostil  >:(
::) Då får det väl bli putsade då. :-/ ;D
 
Immobil skrev:
::) Då får det väl bli putsade då. :-/ ;D
Ok, bestämt. ;D
 
Trä!
 
Ok, tack Calle. Fler som vill tycka?
 
Eller varför inte en cementpelare klädd med mosaik av något slag ???

Har själv en pelare som "bär upp" trappan vid entrén. Den är rund och kommer antagligen kläs med någon typ av mosaik. Skitsnyggt tycker JAG ;)
 
Gutte, tack för din åsikt! En fråga till Dig..varför har Martin Timell ALLTID på sig rosa skjorta och jeansjacka med uppkavlade ärmar.. :-/

Det passar inte med mosaik till detta hus, tyvärr.
Kommer nog bli träpelare ändå.


 
Gutte, tack för din åsikt! En fråga till Dig..varför har Martin Timell ALLTID på sig rosa skjorta och jeansjacka med uppkavlade ärmar..
Har inte alla snickare det ??? ;) Hans kläder måste ju vara lika klämkäcka som han ;D

Ska kanske byta användarbild.... Tycker folk är på mig titt som tätt här inne ang min fina bild :( :P
 
Skönt o höra Charlie, jag tycker också att det passar bra med trädetaljer trots att huset är putsat.
Nu står det 3-2 till trä.
Fast de som sett skissen tycker puts.. :-/

Gutte, ja Du bör byta bild. Timell är ingen favorit.. :D
 
Tänkte berätta att det nu är bestämt att det blir trä. Putsade pelare hade blivit för mycket "Dallas"..

Tack för era synpunkter. :)
Kan man sätta punkt på en tråd eller låter man den bara försvinna tids nog?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.