2 014 läst ·
16 svar
2k läst
16 svar
Putsa vid kamin. Tidigare putsat med kalkbruk och något cementbaserat
Hej
Jag behöver putsa upp vid kaminen. Putspåslaget kommer bli ca 20 mm.
Vad jag tror så är murstocken från början putsad med ett kalkbruk. (Huset är från 1800). Senare har det putsas över med Ett cementbaserat bruk. Det är ett väldigt litet påslag med det cementbaserade bruket.
Nu när jag ska putsa igen. Funkar det med C-bruk? Det borde kanske vara KC eller rent kalkbruk men har C-bruk liggandes här hemma.
Vad tror ni?
Med vänlig hälsning, Kristoffer
Jag behöver putsa upp vid kaminen. Putspåslaget kommer bli ca 20 mm.
Vad jag tror så är murstocken från början putsad med ett kalkbruk. (Huset är från 1800). Senare har det putsas över med Ett cementbaserat bruk. Det är ett väldigt litet påslag med det cementbaserade bruket.
Nu när jag ska putsa igen. Funkar det med C-bruk? Det borde kanske vara KC eller rent kalkbruk men har C-bruk liggandes här hemma.
Vad tror ni?
Med vänlig hälsning, Kristoffer
Produkter som diskuteras: "skurborsten"
Handskurborste
För att skura golv
99 kr inkl moms
Läs mer
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 473 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 473 inlägg
Plast på har man på betong när man gjutit.
Men är det c bruk med kalk i så bör man eftervattna en del. Förslagsvis större blomspruta, då det är inomhus. Har du det tekniska namnet på ditt c bruk?
Men är det c bruk med kalk i så bör man eftervattna en del. Förslagsvis större blomspruta, då det är inomhus. Har du det tekniska namnet på ditt c bruk?
Ok! Vattna redan idag då?N neo11 skrev:
Det är detta bruket. https://www.jemfix.se/putsbruk-c-ha...MIgZvgo9i_jgMVxxiiAx2RlysPEAQYASABEgKdtPD_BwE