Hej!
Vi ska måla om verkstaden i källaren, då färgen hade släppt från väggarna. Har skrapat av färgen, och mycket släppte. Putsen på väggen sitter väldigt löst - det räcker att man rör eller borstar lite så faller det av som damm eller sand.
Nu ska jag putsa väggen, innan vi målar. Frågan är - kan jag putsa direkt på väggen, eller ska jag först slamma och därefter putsa? Hörde något om att putsen fäster bättre då, och då tänkte jag på att putsen på den befintliga väggen sitter så löst så det kanske kunde vara bra.
Om jag ska slamma, kan jag använda samma bruk. KC putsbruk 50/50 heter den jag fick.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder