Då har man grävt och grävt och grävt... sen grävde jag lite till.Så nu är den biten iallafall nästan klar när det gäller att lägga ner ny dränering.

Innan jag fyller igen allt så tänkte jag passa på att snygga till grunden lite. På plattan så står det lekablock som fasaden ligger på. Dessa är putsade, men putsen är nästan bortsliten på vissa ställen och det finns flera sättingssprickor i den.

Vad rekommenderar ni att jag använder för puts när jag putsar om denna? När det gäller sprickorna så tänkte jag knacka bort de bitar som sticker ut och därefter putsa igen dem, för jag har fått info från flera olika håll att detta bara är en rent estetisk funktion.

Vi skulle eventuellt vilja måla putsen efteråt, vet någon isåfall en bra färg för detta?

Tacksam för svar.

Jag putsade om med Putsbruk B.

Det är viktigt att få ner allt löst. I mitt fall var det mer som var löst än vad det såg ut från början.

Jo löst är det inga problem att få bort... grejen är ju att det är lecablock så de kna man ju knacka sig igenom om man tar i lite... :)

Hur rengjorde du det som satt kvar av putsen från jord mm? Räcker det att använda en kraftig borste eller ska man använda något annat

Jag borstade väldigt noga, hård borste + stålborste samt spolade med vatten (ej högtryck).

Sådär, nu var grejorna inhandlade... vet inte om det är samma men vi köpte Murbruk B efter rekommendation hos bygghandlaren.

Lägger en en bild på en del av sprickorna i putsen. Har haft en murare och kollat och det är enligt honom bara att knacka bort och putsa över tills man är nöjd.
Men jag tänkte bara höra om någon mer har något tips för att göra min helg lite enklare. :)

http://www.jits.se/images/husbilder/30.jpg

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.