1 237 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Putsa pumphus/friggebod
Håller på att bygga ett pumphus/friggebod. Har murat upp väggarna i Lecablock och har börjat fundera lite på ytan. Själva behovet just nu är just framförallt att få det vind och regnsäkert så att jag kan hålla tillräcklig temp i vinter för att inte riskera att vattnet fryser.
Det hade varit skönt om jag kunde "säkra" byggnaden med nån grundning nu i år, men sen kanske ignorera den faktiska putsningen till våren. Vad anses om detta? Kan jag dra på webers grundningsbruk tex och lämna det så tills våren då jag kanske kan näta och putsa slutgiltigt?
Vad har ni för tips?
Det hade varit skönt om jag kunde "säkra" byggnaden med nån grundning nu i år, men sen kanske ignorera den faktiska putsningen till våren. Vad anses om detta? Kan jag dra på webers grundningsbruk tex och lämna det så tills våren då jag kanske kan näta och putsa slutgiltigt?
Vad har ni för tips?
Klicka här för att svara