Produkter som diskuteras: "spikplugg"
Spikplugg
Spikpluggar är infästningskomponenter designade för att användas med spik och kan användas i flera olika material. Dessa pluggar har en förförankrad spik inuti sig, vilket gör installationen snabb och enkel.
Läs mer
Det blir att stryka primer på dom, så puts fäster. Hur tjockt med puts, slå på lite puts och om du är orolig för släpp. En bit myggnät ca 5X5cm eller 2 cm större än brickan som tryck in i putsen, Det får brinna till och sedan helputsa.Fällebyggarn skrev:
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 463 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 463 inlägg
Vad är det för rum?
Ett vardagsrum eller stall?
Jag hade nog nätat med tanke på alla skarvar.
Kan spricka i skarvar ändå, men hjälper lite.
Och helst kalkbruk, dock är kc c bruk 3mm billigare, funkar också.
Nät:https://www.se.weber/fasad-puts-och-murbruk-produkter-och-system/armering/weber-323-nat
Spika med bandhakar.
Ett vardagsrum eller stall?
Jag hade nog nätat med tanke på alla skarvar.
Kan spricka i skarvar ändå, men hjälper lite.
Och helst kalkbruk, dock är kc c bruk 3mm billigare, funkar också.
Nät:https://www.se.weber/fasad-puts-och-murbruk-produkter-och-system/armering/weber-323-nat
Spika med bandhakar.
Jo men nät och kc-bruk ska det bli.
Inget stall men en bastu…
Inget stall men en bastu…
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 463 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 463 inlägg
Vad är det för bruk?
Ser att det är glasfibernät, dra på bruk på väggen innan du trycker dit nätet.
Och det saknas nät i skarven precis ovanför nätet.
Du bör ha nät över alla skarvar, det kan spricka ändå.
På skivorna spelar det ingen jätteroll, men i skivskarvarna gör det det.
Ser att det är glasfibernät, dra på bruk på väggen innan du trycker dit nätet.
Och det saknas nät i skarven precis ovanför nätet.
Du bör ha nät över alla skarvar, det kan spricka ändå.
På skivorna spelar det ingen jätteroll, men i skivskarvarna gör det det.
Bilden är inte hela sanningen. Jag putsade först lite grovt och sedan på med nätet och sedan strök jag ut det. Och skarvar fick nät med något varierande överlapp.
Jag fick rekommenderat KC-bruk…så vi får se om det var ett bra eller ett bus..
Jag fick rekommenderat KC-bruk…så vi får se om det var ett bra eller ett bus..
Finja KC C Fin är det jag har använt. Vet att det finns puts som inte är så hårt och tål fuktighet bättre men detta skulle fästa bra i plattorna…
Tänker att man hellre har en spricka än att putsen ramlar ner, men det får vi väl se..
Tänker att man hellre har en spricka än att putsen ramlar ner, men det får vi väl se..


