Hej!
Tror ni det går att putsa denna befintliga mur (bild1) för att få den att likna något i stil med bilden nedanför (bild 2)?
Vilket material/murbruk ska man använda? Vad bör jag tänka på?
Tack för ett kanonforum och tack på förhand för hjälp!
Bild1
Bild 2
Tror ni det går att putsa denna befintliga mur (bild1) för att få den att likna något i stil med bilden nedanför (bild 2)?
Vilket material/murbruk ska man använda? Vad bör jag tänka på?
Tack för ett kanonforum och tack på förhand för hjälp!
Bild1
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 2
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle nog bara högtryckstvättat muren och funderat på trappan. Kanske trappbeklädnad i granit skulle lyfta den.
Tror inte heller du bara kan putsa rak av. Möjligen om du lägger på ett lager fasadisolering för putsade fasader, och sedan nätar. Då kan isoleringen ta vissa rörelser. Men jag är långt ifrån säker på att en sådan konstruktion skulle hålla. Kräver nog även att man inte får in för mycket vatten ovan, för att undvika frostskador på putsen.
Kanske är lättare att bara göra en ny mur istället...
Tror inte heller du bara kan putsa rak av. Möjligen om du lägger på ett lager fasadisolering för putsade fasader, och sedan nätar. Då kan isoleringen ta vissa rörelser. Men jag är långt ifrån säker på att en sådan konstruktion skulle hålla. Kräver nog även att man inte får in för mycket vatten ovan, för att undvika frostskador på putsen.
Kanske är lättare att bara göra en ny mur istället...
Klicka här för att svara