Har hjälp med att putsa några väggar invändigt. Mellan garage och groventre sitter det en tung dörr och den som putsar vill helst inte putsa ända fram till karmen utan föreslår en trälist den sista biten för att undvika att putsen spricker efter några år av igensmällda dörrar….. kan se logiken i det men funderar på hur man brukar göra?
har egentligen inga problem med en list, jag kan foga och platsmåla så den smälter i bra, men jag trodde inte man gjorde så.
det är inte klart på bilden så fundera inte på hur putsen ser ut.
har egentligen inga problem med en list, jag kan foga och platsmåla så den smälter i bra, men jag trodde inte man gjorde så.
det är inte klart på bilden så fundera inte på hur putsen ser ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu blev det putsat fram till ett par millimeter från karmen och där lägger jag en mjukfog som jag målar över. Mer än så kommer det inte röra sig och jag slipper störa mig på en list jag egentligen inte vill ha.
A Aunty skrev:
Jag tänker att det inte har en så himla stor betydelse invändigt? Visst, det blir risk för att ljud transporterar sig enklare igenom, men i övrigt så är det väl mest intressant (och ser man det som problem är det ju smart att täta ordentligt) att det ser snyggt ut och tror att en fogning eller puts dikt mot kommer spricka med tiden.
Eller har jag fel (är helt okunnig i ämnet)?
Skulle det bli ett "problem" men att fogen blir ful eller mot förmodan spricker så kan du ju slänga på en list senareMathiasS skrev:
Klicka här för att svara