Tjenare!
Har tänkt bygga om det här gamla förådet till en liten hemstudio. Jag har aldrig gjort nånting sånt här förut så jag tänker ställa 1000 frågor i det här forumet
Det första jag undrar är hur jag ska göra med putsen. Ruskigt porös är den. Jag kan krafsa typ två cm in i väggen med fingret. Antar att man måste knacka bort hela skiten. Eller? Sen undrar jag över ett hål i golvet (på bild). Hur fyller man igen det enklast möjligt? Är det nån som får några ideer av att titta på bilderna eller som har tips så får ni gärna dela med er. Som sagt, jag har inte mycket erfarenhet av sånt här men jag är skapligt händig.
Tack
Har tänkt bygga om det här gamla förådet till en liten hemstudio. Jag har aldrig gjort nånting sånt här förut så jag tänker ställa 1000 frågor i det här forumet
Tack
Ruskigt mycket jobb du har framför dig, putsen måste bort om den är lös. Är det en yttervägg där putsen är lös, så finns det säkert fuktproblem. Själv skulle jag regla upp en ny vägg i stället för att knacka puts.
Golvet spacklar du med ett golvspackel som du blandar själv. Närmaste färgaffär har vad du behöver.
Golvet spacklar du med ett golvspackel som du blandar själv. Närmaste färgaffär har vad du behöver.
Det har väl varit fuktproblem tidigare men då kåken är dränerad för några år sen så är det nog inte ett problem längre. Måste jag inte bort med putsen och dit med ny innan jag reglar upp ny vägg? Tänkte köra med blå platon mellan ytterväggen och nya väggen.
Kan man även jämna ut golvet med golvspackel?
Kan man även jämna ut golvet med golvspackel?
Redigerat:
det vita på väggen är gipsbruk och det bör man inte under marknivå mot yttervägg.
Jag skulle hyra en betongslip och ta bort all puts, kostar ca 450 kr dygn.
Den kan du även ta bort färgen på golvet med.
Sedan kan du välja på att sätta putsnät för att putsa med vanlig puts/murbruk C eller regla med luftspalt.
Hur viktigt är det med akustiken? borde bli bättre om man reglar.
Jag skulle hyra en betongslip och ta bort all puts, kostar ca 450 kr dygn.
Den kan du även ta bort färgen på golvet med.
Sedan kan du välja på att sätta putsnät för att putsa med vanlig puts/murbruk C eller regla med luftspalt.
Hur viktigt är det med akustiken? borde bli bättre om man reglar.
Bra tråd angående regla källarvägg.
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/40280-hjaelp-ang-gips-pa-kaellarvaeggar.html
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/40280-hjaelp-ang-gips-pa-kaellarvaeggar.html
Klicka här för att svara