Hej!

Fastnat i badrumsrenoveringen för tillfället pga av två skruvar som används för att skruva fast golvbrunnen i purusplattan 300. skruvarna får inte sticka upp något enligt anvisningen.
Problemet är att det inte finns något hål för skruvarna i plattan, purus kundtjänst hade aldrig hört problemet, någon kunnig som satt dit en likadan nyligen? Just nu sviktar låsringen kanske 1-2mm just där skruvarna finns under. Ovanpå ska flytspackel och pvc matta på.

Bilder?

Låsringen av märket Purus monterad på en golvöppning med synlig isolering och bjälklag i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här ligger låsringen nu, sitter väldigt hårt har redan tagit bort den en gång för att kolla skruvarna..

Hur lyckades du får bort låsringen efter att ha monterat den? Sitter ju som berget när den är dittryckt.

• Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
Tjenare hur löste ni detta?

Hej, vill också veta hur detta löstes. Fick ni bort låsringen utan att ha sönder den?

Jag bände upp ringen med en mejsel, lite i taget runt om, den var mer tålig än vad jag trodde. Men de bästa var nog att låta bli att trycka fast den i onödan..

O Orkarinte skrev:
Jag bände upp ringen med en mejsel, lite i taget runt om, den var mer tålig än vad jag trodde. Men de bästa var nog att låta bli att trycka fast den i onödan..
hur gjorde du med skuvarna?

Var ju ett tag sen men Minns jag rätt så hittade jag en försänkning för skruvarna i låsringen eller under den till slut.

• Gilla
kusk
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.