Var och kikade lite på rörklamrar för vattnet.
Puru har en ny modell som jag fann snyggare än falu men lite skeptisk till deras anordning som nyper tag om rören. Läste sen att just denna lösning tog bort knäppningar som blir vid värmeändringar i rören.
Någon som använt dessa. Är dom bra?
och nyper deras limplatta bra?
Puru har en ny modell som jag fann snyggare än falu men lite skeptisk till deras anordning som nyper tag om rören. Läste sen att just denna lösning tog bort knäppningar som blir vid värmeändringar i rören.
Någon som använt dessa. Är dom bra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
och nyper deras limplatta bra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag gillar inte att man monterar rören snett i klamman kontra falusnaps rakt. Kan bli knepigt i "stumma" lägen när man behöver trycka röret rakt in i klamman.
Men det kanske bara gäller purusklamman och inte flexi-klamman?! Båda är från Purus
Men det kanske bara gäller purusklamman och inte flexi-klamman?! Båda är från Purus
Tyckte du svarade bra i ditt inlägg, fick också fel en gång och tvingades montera dessa men ogillar som du säger att man trycker i röret snett i klamman, inte smidigt när rör skall tryckas fast för att måttas till kap, sedan lossas igen. Falun klamman är mitt val av plastklammor i alla lägen.
mvh
mvh
Ahlsell hade nå superpris på purusklämman en gång så vi köpte väl in några hindra till firman men som åkte ganska omgående i eldningstunnan faktiskt. Skitklammer rent ut sagt. Trycka i rören snett och har man inte fått skruven o dra fast klammret till 110% så vrider sig skiten o håller på. Nej, falu är den enda rätta.
Klicka här för att svara