Hej!

Skall försöka installera sjövatten till torpet som komplement.
Tänkte mig en sugande för att slippa dra kablage.Pumpen placeras därför vid en vattentank ca 3 m. över sjön samt ca 300m ifrån sjön.  Kapacitetsbehovet är måttligt.
Är detta orimligt långt ifrån sjön? Vilka krav måste jag ställa på pumparna? Räcker det med enkla JULA, Biltema-typer eller måste det vara värre grejor?

mvh

J
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.