26 163 läst ·
20 svar
26k läst
20 svar
Pumpautomat max 9 meter sughöjd?
Så bra! Ska se om det finns någon kvar i butiken.quattro1 skrev:
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Chefen köpte en sån där Mecc mutter knackare och den höll med till 2-3 hjul innan fläkten i den flög i tusen bitar för att den var dåligt ihop skruvad så skruvarna skakade loss.Danne_83 skrev:Tänkte inte ens på att Clas Ohlson säljer pumpautomater. Var lite skeptisk innan att bege mig till Jula och köpa en billig där då det enda Meccverktyg jag köpt var en mutterknackare och den höll att ta av hela två hjul innan den gav upp.
Tror det får bli den här istället för att beställa en från Rinkaby: [länk]
Hojta gärna till om någon har dålig erfarenhet av Cotech.
Det är en sak att det inte håller så länge när det är billigt men att det går söder vid första användningen för att skruvarna inte är spända är illa.
Tror det är klokt att handla från CO för dom har ofta resev delar på lager om pumpen fryser itu igen.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
HOJT HOJT.Danne_83 skrev:
Jag hade precis en sån pump som du länkar till. Den höll i två timmar innan motorn brann. Jag fick dock en ny på garantin. Den hade jag i ett år innan gängan till påfyllningshålet var helt paj, vilket resulterade i att pluggen flög iväg och vatten började spruta ut i hela källaren. Efter det köpte jag en pump från rinkaby som hållit i tre år nu. Tanken som följer med pumpautomater på t.ex. clasohlson är dessutom så små att du får väldigt många till/frånslag vilket är irriterande om pumpen hörs i bostaden. Då är det bättre att till exempel köpa denna:
http://www.rinkabyror.se/?showart.aspx?id=544
i kombination med t.ex. denna:
http://www.rinkabyror.se/?showart.aspx?id=1395
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden