Hej,

Jag och min sambo funderar på att köpa antingen ett Hjältevadshus eller ett Älvsbyhus. Priset på Älvsbyhus är ju lägre, men det känns samtidigt som om det är ganska mycket som skiljer. Är det någon som har lyckats pruta på ett Hjältevadshus och hur mycket?

Något tips hur man går till väga? Vad är lättast att pruta på , tillval eller huset eller mark entrepenad?

Vi har byggt ett Hjältevadshus och gjort små försök att pruta, men tyvärr inte lyckats alls. Önskar bättre lycka till dig.
/Tinalina

Vi har också byggt ett Hj-hus. Vi försökte aldrig pruta på huspriset. Däremot fick vi 25.000 "rabatt" på tillvalen, så jag tror det är lättare på den delen.
Om man sen kommer överens med säljaren om att Hj-hus får ha visning i huset efter att det är klart, så går det nog att pruta mer! Det är lättare att få ersättning i form av tillval än i kronor!

Vi har också fått ner priset cirka 20-25 000. Fast då innefattar det även en visning (en helg).

Kan säga att det inte är helt lätt att få ner priset....

Försökte någon av er att använda er av ett konkurrerande anbud från en annan hustillverkare?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.