5 139 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Pruta/förhandla pris på nytt hus
Hej!
Vi har en reserverad kommunal tomt där vi är "fria" att bygga med vilken tillverkare vi vill.
Är det då någon som har någon erfarenhet om det finns "prutmån" på katalogpriserna i dagsläget?
Hur har den sjunkande priset på skog påverkat marknaden? Vad är dom bästa argumenten för att pruta. OCh viktigast, om någon har lyckats, vad handlar det då om för nivåer?
Vi har en reserverad kommunal tomt där vi är "fria" att bygga med vilken tillverkare vi vill.
Är det då någon som har någon erfarenhet om det finns "prutmån" på katalogpriserna i dagsläget?
Hur har den sjunkande priset på skog påverkat marknaden? Vad är dom bästa argumenten för att pruta. OCh viktigast, om någon har lyckats, vad handlar det då om för nivåer?
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Ni sitter i ett toppenläge! Eftersom ni bygger med vem ni vill kan ni ställa husföretagen mot varandra och få ner priset!
Tidigare på detta Forum har 50 000 nämnts som vanligt och "lämpligt" avdrag.
Själv har jag hittat ett hus som jag gärna vill ha men har problem att i huvudtaget få säljaren intresserad av att sälja..............?
Han säljer tydligen hus på "löpande band" just nu och vill man ha lite små ändringar kommer man sist i högen så jag räknar med i stort sett 0 kronor i avdrag om det nu blir något i huvudtaget.
(Är inte bunden till ett speciellt företag men hittat huset jag vill bygga).
Själv har jag hittat ett hus som jag gärna vill ha men har problem att i huvudtaget få säljaren intresserad av att sälja..............?
Han säljer tydligen hus på "löpande band" just nu och vill man ha lite små ändringar kommer man sist i högen så jag räknar med i stort sett 0 kronor i avdrag om det nu blir något i huvudtaget.
(Är inte bunden till ett speciellt företag men hittat huset jag vill bygga).
Moderator
· Stockholm
· 56 268 inlägg
Försök att diskutera liknande ändringar med ett annat husföretag. Då kan det vara lättare att få det att se ut som att han faktiskt har en konkurent och att det gäller att "vinna" ditt projekt. Och vem vet du kanske fastnar för det andra företaget på vägen.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Köpte hus hos Kronofogden – så prutade han ner priset till en tredjedel
Artikelkommentarer -
Golv - Hur mycket bör man kunna pruta på listpriset?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Förhandla om pris vid nyproduktion?
Köpa & Sälja hus -
Förhandla pris byggvaruhus
Byggmaterial & Byggteknik -
Förhandla om nybyggnadspris + prisjustering på 4 år
Hustillverkare